اخبار روز

پیش بینی تعداد وزرای متاثر از رای عدم اعتماد

بحمدالله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با همه فراز و نشیب های انتخابات و بحث های پیش آمده با نهایت امنیت و دقت به پایان رسید و هم اکنون ریاست محترم جمهور وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرده اند. نوعی موفقیت انتخاباتی در یک نظام دموکراتیک

رئیس جمهور می گوید که من کابینه وحدت ملی ایجاد کرده ام و ما هم معتقدیم که کابینه وحدت ملی باید برای همه گروه ها و جریان ها وحدت ایجاد کند، در حالی که اکنون برخی از افراد حاضر در مجلس درگیر بحث های مختلف نمایندگان ملت هستند. البته پزشکیان این باعث شده است که به نظر برسد اکثریت این افراد مطرح شده رای دهندگان هستند و دولت در حال تشکیل است. ما در جناح های حزب موتلفه که مطالعه کرده ایم نیز در بحث هایمان تقریباً به این نتیجه رسیده ایم که مشخص است چهار پنج نفر زیر سوال جدی هستند. نمایندگانی هستند و می بینیم که برخی از افراد معرفی شده بسیار جدی گرفته می شوند، اما به طور کلی کابینه یک حوزه انتخابیه است.

البته این بحث ها برای یک فضای تحقیقی عادی است، اما در عین حال نتیجه به نظر من این است که با این بحث ها و دفاعیاتی که در مجلس شد، قطعاً سه چهار نفر رأی نیاوردند و خودشان هم داشتند. هیچ گزینه دفاعی برای رای دادن وجود ندارد البته گروهی هم تلاش می کنند که این وزرا با هم متحد شوند و به هر 19 نفر رای بدهند که مشکلی نیست و این هم خوب است اما در عین حال ممکن نیست و حتی اگر بخواهند. به 19 نفر باید رای بدهند، اگر مسئولیت برخی از آنها را بر عهده بگیرند درمان خواهند شد. این بدان معناست که آنها نمی توانند کاری را که باید انجام دهند و البته به پارلمان معرفی خواهند شد. آنها قویتر از دولت آقای آقا نیستند. رئیسی رضی الله عنه که وزیر ساکتش وقتی نتوانست حکومت کند متهم شد. به نظر می رسد که نمایندگان ملت این چهار سال را با آقای دکتر سپری کردند پزشکیان برای اطمینان از اینکه کابینه او یک کابینه دائمی باقی می ماند، تلاش می کنم، و من همچنین آماده هستم تا بخواهم کابینه به مدت چهار سال ثابت بماند.

البته این حق مجلس است و نمی تواند به چند نفر رای دهد. آنچه از نظر من مهم است آقای عراقچی است که معتقدم ایشان در جریان مذاکرات و به عنوان معاونت امور خارجه خوب کار کردند و خدای ناکرده تصور کنیم خط اصلی انقلاب را دنبال نکرده است و اینطور نیست من آقای عراقچی را می شناسم و فکر می کنم ایشان خط نظام و ولایت را در این مرحله حساس برجام و غیر برجام دنبال کرده اند، در رویدادهای مختلف گفته ام که ایشان حتی ذهنیت آقای ظریف را ندارند.

اینکه عده ای در مجلس به شدت با ایشان مخالفت می کنند به خاطر شخص ایشان نیست، بلکه به این دلیل است که فکر می کنند ایشان در زمان برجام با آقای ظریف کار می کردند، اما نه، ایشان با آقای ظریف بودند، اما اینطور نیست. با آقای ظریف کار می کرد، در خط سخت نظام کار می کرد. در هر صورت قدرت در دست نمایندگان است و امیدوارم هر چه می گویند در نظر مردم کاملاً بی اساس باشد.

آقای عراقچی فردی جاافتاده، قوی و متفکر است که از دیدگاه های افراطی و احساسی به دور است و همیشه دیدگاه منطقی داشته است. با توجه به گذشته ای که در مورد او می دانم، وظیفه من این است که بگویم این رشته در نهایت به او بستگی دارد. آن هم در دست نمایندگان ملت است.

دبیرکل حزب اسلامی موتلفه

23212

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا