اخبار روز

پیش بینی بورس فردا/ شرایط مثبت شدن بورس چیست؟

به گزارش بازتاب آنلاین، شاخص کل بورس در هفته گذشته با افت 1.2 درصدی به رقم 2 میلیون و 175 هزار واحد رسید. شاخص کل تعادلی نیز بیش از 9000 واحد معادل 1.1 درصد کاهش یافت.

نبض بورس در خبری نوشت: میانگین ارزش معاملات خرد در بورس با 3 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته به 2897 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بازار سهام فردا شنبه 15 خرداد مرداد 1403

بهمن فلاح، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار به نبض بورس گفت: به نظر می رسد پس از مصوبات هفته گذشته هیات وزیران، مهمترین مصوبه تعلیق تعرفه گاز خوراک و سوخت بود که از ابتدای سال جاری آغاز شد. 5 ماه اول 1402. این موضوع حل می‌شود و صورت‌حساب‌های اصلاح‌شده توسط شرکت گاز ارسال می‌شود تا به حساب صنعت واریز شود و از این جا صنعت تعدیل‌های مثبت خوبی را انجام خواهد داد.»

او ادامه داد: ممکن است. یکی این باید یکی از عوامل تقویت چشم انداز سودآوری صنایع و ثبات سود آنها، جذب سرمایه و تحریک بازار برای سرمایه گذاری بیشتر باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:یکی این موضوع از جمله شرکت‌های اوره‌سازی را شامل می‌شد که بنا به اعتراضات دیوان عدالت اداری، مصوبه سال 1398 در مورد قیمت اوره تغییر کرد و میانگین قیمت اوره از 39 هزار تومان به 240 هزار تومان تغییر یافت.

فلاح گفت: بر اساس اصلاحیه این مصوبه، میانگین قیمت سه ماهه در بورس کالا مبنای قیمت گذاری قرار می گیرد، با توجه به اینکه شرکت های اوره ای با مشکلات نقدینگی و حاشیه سود کمتری مواجه بوده اند، اصلاحیه این مصوبه صورت می گیرد. این قطعنامه اکنون چالش های موجود در شرکت های اوره را حل خواهد کرد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، بعید است این تصمیم تعدیل مثبت قابل توجهی ایجاد کند. زیرا شرکت ها درصد کمی از محصولات خود را به جهاد کشاورزی عرضه می کنند اما این موضوع برای شرکت ها حائز اهمیت است.

به لغو قطعنامه های بازار سهام کمک کنید

وی گفت: تغییر و ابطال مصوبه در بازار سرمایه، ثبات در بازارهای موازی، تصویب خودروهای فرسوده و پس از این مصوبات، با توجه به برنامه ریزی های تیم اقتصادی دولت جدید، این احتمال وجود دارد که نرخ سود ارزی و نرخ تصحیح کاهش خواهد یافت که می تواند انگیزه ای برای رشد بازار سهام ایجاد کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه هفته آینده مراسم تحلیف رئیس دولت چهاردهم را داریم و دولت متوازن تشکیل می شود، می توان به سابقه توازن و عقلانیت در این نوع دولت ها نگاه کرد. البته به نظر می رسد بازار هفته آینده روند مثبتی داشته باشد و از این تغییر مثبت استقبال کرده و رشد قابل توجهی را به ثبت برساند.»

فلاح تصریح کرد: مهمترین مشکل بازار که پیش بینی می شود در دولت چهاردهم حل شود. تغییر نرخ سود است که باید متناسب با بازار سرمایه باشد. در صورت رسیدن به این نسبت، بورس تهران به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به نظر او حذف یا تعدیل رژیم قیمت برای بازار نیز مهم است. وقتی این اتفاق بیفتد، بازار سهام دوباره مثبت خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در صورت وقوع این اتفاقات، از هفته آینده وارد روند مثبتی خواهیم شد و پس از سه سال فراز و نشیب عمدتا منفی، می توان امیدوار بود که سه سال مثبت پر فراز و نشیب را در پیش داشته باشیم. ” بازار سرمایه گذاری .

217.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا