اخبار روز

پیش بینی بارش 40 تا 60 میلی متری برای لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان میانگین بارندگی استان را بین 40 تا 60 میلی متر پیش بینی کرد.

احمدرضا دالوند وی فروردین ماه و در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران که پس از اخطار قرمز هوای استان برگزار شد، گفت: پیش بینی هوا در فصل بهار کاملا متفاوت است و ممکن است بارش ها آنطور که از قبل پیش بینی شده بود رخ ندهد، یک واقعیت مهم این است که تمامی واحدهای تابعه مراکز مدیریت بحران باید آمادگی لازم را برای شرایط بحران داشته باشند.

وی درباره پیش بینی بارندگی در استان گفت: میانگین بارش برای استان بین 40 تا 60 میلی متر و برخی نقاط از جمله سپیددشت و شعل آباد نیز 70 تا 90 میلی متر پیش بینی می شود.

معاون استاندار موضوع اطلاع رسانی را در این مدت کوتاه بسیار مهم دانست و گفت: اطلاع رسانی برای عشایر ساکن حاشیه رودخانه ها، مسافران نوروزی و کوهنوردان در زمان فعالیت سامانه بارشی بسیار حائز اهمیت است.

دالوند تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران باید تا پایان عملیات اجرایی این سامانه در ماموریت حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: ادارات از جمله پلیس راه و هلال احمر مسافران را راهنمایی و به مکان های امن هدایت کنند.

معاون استاندار ادامه داد: سالن های ورزشی، اسکان هلال احمر و آموزش و پرورش باید برای شرایط بحران آماده شود.

دالوند همچنین در خصوص حضور عوامل راهداری استان در محل فعالیت خود در زمان فعالیت های بارندگی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تمهیدات لازم را برای حضور عوامل راهداری در محل بهره برداری از شرایط استفاده، شرایط و ضوابط انجام دهد.

همچنین در این جلسه گزارشی از اقدامات برای کاهش تصادفات و خطرات سفرهای نوروزی ارائه شد. در این گزارش ها حضور سایر خدمات در جاده ها از جمله پلیس راه، اورژانس و هلال احمر به منظور کاهش آمار تصادفات و تصادفات جاده ای تاکید شده است.

ستاد مدیریت بحران استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور روسای دستگاه های اجرایی ستاد در سالن شماره 2 استانداری تشکیل شد.

فعالیت سامانه جدید بارشی از ظهر امروز پنج شنبه فروردین در ابتدای ماه و تا صبح سه شنبه هفتم فروردین ماه ادامه خواهد داشت. حداکثر بارش ها بین امشب تا ظهر روز دوشنبه 15 پیش بینی می شود فروردین ماه خواهد بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا