به گزارش لرستان بازتاب آنلاین، دکتر مریم کوشکی با اشاره به اینکه بیماری های قلبی و عروقی (CVD) عامل اصلی مرگ و میر در جهان است، تصریح کرد: به طور کلی بیماری هایی که قلب یا عروق خونی را درگیر می کنند مانند سکته قلبی، سکته مغزی و سکته قلبی، هر ساله بیشتر باعث مرگ و میر می شوند بیش از 20.5 میلیون نفر در جهان است.

وی افزود: 85 درصد این مرگ و میرها به دلیل بیماری های عروق کرونر قلب (مانند سکته قلبی) و بیماری های عروق مغزی (مانند سکته) بوده و اکثر کشورهای کم درآمد و متوسط ​​را درگیر می کند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه عوامل خطرزای زیادی در ارتباط با بیماری عروق کرونر قلب و سکته وجود دارد، تصریح کرد: برخی از عوامل خطر مانند سابقه خانوادگی قابل تغییر نیستند، در حالی که سایر عوامل خطر مانند فشار خون بالا با درمان قابل اصلاح است.

دکتر دکتر می گوید: «اگر شما یک عامل خطر مانند سیگار کشیدن، دیابت، کلسترول، رژیم غذایی ناسالم یا فشار خون بالا دارید، لزوماً به بیماری قلبی عروقی مبتلا نخواهید شد، اما عوامل خطر بیشتر است. کوشکی. ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قلب فرصتی برای افزایش آگاهی جمعی از این بیماری است، خاطرنشان کرد: با آگاهی از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می توان خطر احتمالی را تا حد امکان کاهش داد.

معاون بهداشت دانشگاه ها گفت: 80 درصد از مرگ های زودرس ناشی از بیماری های قلبی عروقی قابل پیشگیری است و با تغییرات کوچک در سبک زندگی مانند تغذیه سالم، فعالیت بدنی و مدیریت استرس می توانیم سلامت قلب خود را بهتر مدیریت کنیم و با بیماری های قلبی و عروقی مقابله کنیم.

دکتر کوشکی تصریح کرد: روز جهانی قلب نقش مهمی در افزایش آگاهی و آموزش در مورد سلامت قلب و عروق ایفا می کند و فرصتی مهم برای افزایش آگاهی و تشویق افراد، اعضای خانواده، جوامع، سیاست گذاران و تصمیم گیران مورد نیاز در طول سال است.

وی یادآور شد: در روز جهانی قلب، سازمان جهانی بهداشت در تلاش است تا به مردم بیاموزد که چگونه با زندگی سالم، خوردن غذاهای بی ضرر یعنی رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و تحرک بالا از سلامت قلب خود حمایت کنند.

46

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما