اخبار روز

پیشنهاد اعطای نشان سفیر فرهنگی برای اشاعه زبان فارسی و ارائه کتاب در یک مجمع تجاری

کتاب استراتژی ها و تئوری های فروش در آمریکای شمالی اثر محمد وحیدی راد ارائه شد.

این کتاب شب بیست و دوم است دی این ماه در حالی در تهران رونمایی شد که تندیس انجمن تجارت ایران و کانادا به مسعود دانشمند، عضو اتاق ایران و پیمان کیانیان، کارآفرین اهدا شد. این سازمان همچنین با امضای تفاهم نامه آموزشی با وزارت حراست اعلام کرد که تندیس سوم به صورت اختصاصی برای ترویج زبان و ادبیات فارسی اهدا می شود.

محمد وحیدی راد در این مراسم با اشاره به عرضه چهارمین کتاب خود با اشاره به مفهوم صادرات، گفت: این بحث از این منظر حائز اهمیت است که کالای ایرانی باید در آمریکای شمالی به فروش برسد. صادرات کالا، بلکه شامل خدمات نیز می شود.

ما در جایی زندگی می کنیم (ایران) که در آن فراوانی و ارزانی وجود دارد، یعنی غنی است. هیچ جایی در دنیا مثل ایران برای انرژی وجود ندارد. کشور ما پتانسیل بالایی دارد و ما همه را در این زمینه تشویق می کنیم که امکان پذیر است.»

از دیگر سخنرانان این برنامه دکتر. لطف علی بخشی (استاد دانشگاه) و مسعود دانشمند (عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران).

انجمن بازرگانی ایران و کانادا

علیرضا بهرامی شاعر و نویسنده کتاب World Expos که اجرای برنامه را بر عهده داشت، درباره تندیس سوم اظهار کرد: تندیس سوم مهمترین پیام زمانه ماست که پیشنهاد من و دوستان فرهنگیم بود. و با تایید ریاست محترم انجمن پذیرفته شد. که 25 اردیبهشت ماه انجمن مفتخر است که هر ساله نشان سفیر فرهنگی را برای گسترش زبان فارسی در جهان در قالب یک آکادمی اعطا می کند و چند صد نفر از فعالان این حوزه در 4 دی رای دادند. اردیبهشت ماه ماه اهدایی است، اما آنچه ما را به هم پیوند می دهد، ایرانی بودن و زبان فارسی است. (روند رای گیری به زودی اعلام می شود.)

کارگر رئیس مرکز آموزش اقتصادی وزارت صلح به عنوان نماینده این وزارتخانه در خصوص درک آموزش و پرورش بیدار در این مراسم صحبت کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا