اخبار روز

پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیز در مورد آینده توسط یک پیش‌بینی‌کننده فناوری

کورزویل معتقد است که پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی مانند ChatGPT نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌های او در کتاب قبلی‌اش «تفرد نزدیک است» (2005) درست است و مسیر آینده روشن است.

Ray Kurzweil، کارشناس فناوری گوگل که ظهور آیفون و پیروزی کامپیوتر بر انسان ها را در شطرنج پیش بینی کرده بود، در کتاب خود به نام The Singularity is Near پیش بینی های شگفت انگیزی برای آینده انجام داده است.

به گفته روزیاتو، کورزویل فرض می کند که تا سال 2045، انسان ها به طور کامل در هوش مصنوعی ادغام می شوند و تبدیل به سایبورگ های جاودانه می شوند. او این را «عصر پنجم» هوش انسانی می‌نامد، جایی که پیشرفت‌های هوش مصنوعی امکان احیای عزیزان از دست رفته و اتصال مغز ما به فناوری ابری را ممکن می‌سازد.

برخی از مهم ترین پیش بینی های ری کورزویل

  1. زنده کردن مردگان: کورزویل معتقد است که تا پایان دهه 2020 شبیه سازی های بسیار واقع گرایانه از انسان ساخته خواهد شد و تا دهه 2040 امکان کپی برداری از انسان وجود خواهد داشت.
  2. افزایش هوش انسان: پس از سال 2029، با ارتباط مستقیم بین انسان و ماشین، هوش انسانی میلیون برابر خواهد شد.
  3. شروع جاودانگی از سال 2030: پیشرفت در پزشکی و فناوری امکان دستیابی به جاودانگی را فراهم می کند.
  4. ارزان تر و راحت تر زندگی کنید: تکنولوژی زندگی روزمره را تغییر خواهد داد. ربات ها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی آسمان خراش ها را با سرعتی باورنکردنی می سازند و پیشرفت در هوش مصنوعی هزینه انرژی خورشیدی و استخراج مواد خام را کاهش می دهد.
  5. سرگرمی جدید: نانوتکنولوژی مغز انسان را بهبود می بخشد و فرصت تجربه افکار دیگران را فراهم می کند.

کورزویل معتقد است که پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی مانند ChatGPT نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌های او در کتاب قبلی‌اش «تفرد نزدیک است» (2005) درست است و مسیر آینده روشن است.

پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیز در مورد آینده توسط یک پیش‌بینی‌کننده فناوری

او می‌نویسد: «بچه‌هایی که امروز به دنیا می‌آیند، به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. در نهایت، نانوتکنولوژی گسترش مستقیم مغز ما را با لایه‌هایی از نورون‌های مجازی در ابر ممکن می‌سازد. به این ترتیب ما با هوش مصنوعی ادغام خواهیم شد. این هیجان‌انگیزترین سال‌های تاریخ هستند.»

اگرچه این پیش بینی ها جسورانه و گاهی غیرقابل قبول به نظر می رسند، اما توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده اند. با توجه به سوابق کورزویل در انجام پیش بینی های دقیق، بسیاری از کارشناسان و علاقه مندان به فناوری از نزدیک تحولات آینده را دنبال خواهند کرد تا ببینند آیا این پیش بینی ها به حقیقت می پیوندند یا خیر.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا