اخبار روز سینما جهان

«پیر پسر» برنده بهترین فیلم فستیوال گالوِی ایرلند شد 

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، شب گذشته برندگان جشنواره فیلم گالوی ایرلند معرفی شدند. جایزه بهترین فیلم بخش سینمای جهان این جشنواره به طور مشترک به فیلم «پیر پسر» به کارگردانی اوکتای براهنی و فیلمی از یک کارگردان فلسطینی با عنوان «به سرزمین ناشناخته» تعلق گرفت.
به این ترتیب فیلم «پیر پسر» ساخته اکتای براهنی به تهیه کنندگی بابک حمیدیان و حنیف ساروری و سرمایه گذاری ارسلان براهنی و امیرحسین عبداللهی در سومین حضور بین المللی خود در بخش رقابتی اصلی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم گالوی ایرلند قرار گرفت. قادر به رقابت با فیلم های دیگر موفقیت دیگری کسب کنید.

لازم به ذکر است جشنواره فیلم گالوی ایرلند نیز در فهرست جشنواره های سینمایی مورد تایید اسکار قرار دارد.

دومین ساخته سینمایی اکتای براهنی با بازی حامد بهداد، لیلا حاتمی، محمد ولی زادگان و با هنرمندانی چون حسن پورشیرازی، محمدرضا داودنژاد، فهیمه رحیم نیا، علی رحیمی، میثم غنی زاده، مهسا باقری، مهری کاظمی، هژیرسام، پیشتر وحید رحمتی و. همچنین برنده جایزه بهترین فیلم از پنجاه و سومین دوره جشنواره روتردام شد و به عنوان بهترین بازی و بازی بازیگران در جشنواره فیلم ترانسیلوانیا رومانی مورد تحسین قرار گرفت.
همچنین حسن پورشیرازی برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد بیست و سومین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا رومانی شد.
پخش بین المللی این فیلم بر عهده شرکت پخش هفت چشمه به مدیریت میلاد خسروی است.

۲۴۵۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا