بعدی- این مفهوم باستانی شامل یافتن یک چالش کاملاً فراگیر است. شما فقط باید یک موقعیت دشوار را انتخاب کنید و کشف کنید که چگونه بر آن غلبه کنید.

به گزارش CNBC اخبار؛ ملنیکوف، استادیار رفتار در دانشگاه استنفورد می گوید: «به شخصی فکر کنید که ساعت ها بازی می کند. ممکن است او را فردی سخت کوش یا درگیر کارهای چالش برانگیز نبینید، اما او در یک فعالیت غوطه ور است. او فعالیتی را آغاز کرده و در نتیجه انتظار احساس پاداشی را دارد که از رسیدن به هدفش حاصل می شود.

ملنیکوف معتقد است که رسانه های اجتماعی با همین مفهوم طراحی شده اند: «رسانه های اجتماعی مانند چرخ بخت هستند. با درگیر شدن در آنها، ما انتظار نوعی رضایت را داریم.» ملنیکوف معتقد است که از این مفهوم می توان برای تلاش بیشتر و دستیابی به اهداف روزانه استفاده کرد و سه نکته کلیدی را برای قرار دادن عمدی خود در جریان چالش ها پیشنهاد می کند.

وظایف خود را برای افزایش عدم اطمینان تنظیم کنید

ملنیکوف می‌گوید: «ممکن است غیرمعمول به نظر برسد، اما اولین راه برای تلاش این است که عدم اطمینان را در وظایف خود افزایش دهید. هرچه با ناشناخته های بیشتری روبرو شوید، فرصت های بیشتری برای حرکت رو به جلو و رسیدن به اهداف مشخص دارید.

او اضافه کرد که بیشتر وظایف را می توان برای افزایش عدم قطعیت دوباره چارچوب داد. ملنیکوف می گوید: “اگر می خواهید تلاش خود را در زندگی افزایش دهید، باید وظایف خود را به گونه ای تنظیم کنید که عواقب آن تا حد امکان نامشخص باشد.” با شروع و ادامه این راه، عدم اطمینان شما کاهش می یابد و احساس بهتری نسبت به دستاوردهای خود خواهید داشت.

از سوالات بله یا خیر خودداری کنید

ملنیکوف می گوید از پرسیدن سؤالات بله یا خیر خودداری کنید. وقتی کسی شروع به نوشتن یک مقاله دانشگاهی می کند، بهتر است بپرسید: “آیا می توانم در یک ساعت آینده مقاله خود را تمام کنم؟” سوالات دقیق تری بپرسید به عنوان مثال: “در یک ساعت آینده چند کلمه می توانم بنویسم؟” با این سوال، هدف فرد دیگر این نیست که کار را با عجله تمام کند، بلکه هدفش این است که تا پایان زمان تعیین شده به بهترین شکل ممکن به انجام کار خود ادامه دهد.

ملنیکوف همچنین معتقد است که کارهایی که به موفقیت یا شکست ختم می شوند، به تلاش های بیشتر فرد کمک نمی کنند.

ذهن خود را محدود نکنید

ملنیکوف به افرادی که سعی در افزایش پویایی خود دارند توصیه می کند که یکی پس از دیگری به موفقیت های کوچک فکر کنند. این افراد ممکن است خود را با سؤالاتی به چالش بکشند: «به چند سؤال پشت سر هم می توانم پاسخ دهم؟ “چند شوت موفق متوالی می توانم در زمین بسکتبال بزنم؟” این نوع سوالات ذهن را آزاد می کنند و به جای تمرکز بر موفقیت یا شکست نهایی، بر موفقیت های کوچک متوالی تمرکز می کنند.

اما این استاد دانشگاه تاکید کرد که این روش ها جایگزین روش های دیگر افزایش انگیزه و پویایی نیست. در عوض، این نکات به شما کمک می کند تا کارها را با کارایی بیشتر و استرس کمتر انجام دهید. ملنیکوف می گوید: «اگر این امتیاز را دارید که بتوانید زمان کافی را برای انجام کاری اختصاص دهید، هدف شما باید به حداکثر رساندن پیشرفت باشد. احساس پیشرفت و رسیدن به اهداف مختلف نیز بسیار سازنده و ارزشمند است و در نهایت شما را شادتر می کند.»

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما