پیروزی کادیلاک لیریک؛ عنوان خودرو لوکس سال آلمان به کراس‌اوور آمریکایی رسید

شرکت کادیلاک همواره در بازار پیچیده اروپا با چالش های زیادی روبرو بوده و نتوانسته آنطور که باید نظر مثبت مشتریان را جلب کند. با وجود این، مدل جدید لیریک به موفقیت بزرگی دست یافت و عنوان خودروی لوکس سال آلمان را از آن خود کرد. کسب این عنوان بسیار مهم است، زیرا در کشوری به دست آمده که زادگاه برندهایی مانند مرسدس بنز، بی ام و و آئودی است.

علیرغم تلاش های متعدد کادیلاک برای ایجاد حضوری قوی در بازار اروپا از سال 1935، این شرکت همیشه یک برند حاشیه ای بوده است. اما این پیروزی می تواند سکوی پرتاب کادیلاک برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار اروپا باشد. در این دوره کادیلاک لیریک با رقابت با خودروهایی چون جنسیس G90 و پورشه ماکان عنوان بهترین خودروی لوکس سال آلمان را از آن خود کرده است.

نمای جانبی کادیلاک لیریک
پیروزی کادیلاک لیریک؛ عنوان خودرو لوکس سال آلمان به کراس‌اوور آمریکایی رسید

پیر بروگال، رئیس و مدیرعامل جنرال موتورز در اروپا، موفقیت لیریک را بسیار مهم دانست و گفت: “این جایزه برای ما بسیار مهم است. ما با یک کادیلاک تمام برقی به اروپا بازگشتیم. کسب عنوان اول نشان می دهد که می توانیم ترکیب و بالاترین سطح لوکسی را که همیشه از کادیلاک انتظار می رفت را با فناوری و طراحی جذاب ارائه می دهد.”

نتایج از دسته های دیگر

در رده های دیگر، دیگر برندهای اروپایی به موفقیت چشمگیری دست یافته اند. در رده خودروهای کامپکت (تا 35000 یورو)، سیتروئن e-C3/C3 مقام اول را به خود اختصاص داد. جالب اینجاست که در این دسته از خودروهای چینی، MG3 به مقام دوم و داچیا داستر در جایگاه سوم قرار گرفته است.

کابین لیریک کادیلاک
پیروزی کادیلاک لیریک؛ عنوان خودرو لوکس سال آلمان به کراس‌اوور آمریکایی رسید

در رده خودروهای مدل بالا (بین 35001 تا 70000 یورو) بی ام و i5 و سری 5 برنده این جایزه شده اند. Polestar 4 و BMW X1/iX1 به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

در رده خودروهای اسپرت و قدرتمند (پرفورمنس) پورشه 911 GTS برنده شد و پس از آن لامبورگینی رولتو و فراری 12 سیلیندری در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. آئودی Q6 e-tron گروه فولکس واگن جایگاه اول را در بخش خودروهای انرژی جدید کسب کرده است. پس از این مدل، فولکس واگن ID.5 و پورشه ماکان به دنبال دارند.

طبیعتا خودروی سال آلمان هر ساله توسط تیمی متشکل از 30 روزنامه نگار برجسته و چندین داور مهمان انتخاب می شود. در حال حاضر برنده نهایی خودروی سال آلمان مشخص نیست و باید چند ماه صبر کنیم تا مشخص شود.

مشخصات لیریک کادیلاک
پیروزی کادیلاک لیریک؛ عنوان خودرو لوکس سال آلمان به کراس‌اوور آمریکایی رسید

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما