وزیر امور خارجه ایران با اشاره به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان به دست رژیم صهیونیستی، گفت: دشمن صهیونیستی از این که ضربه ای زده است خوشحال نیست، بلکه نگران آینده ای است که در انتظارش است.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در تهران با عبدالله صفی الدین، نماینده حزب الله لبنان، شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل لبنان را تسلیت گفت. جنبش مقاومت جمهوری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران پس از این دیدار گفت: امروز در خدمت دوستانمان آمده ایم تا شهادت سید حسن نصرالله را به عنوان وزیر امور خارجه ایران ابتدا به ملت ایران و سپس به لبنان و کشورمان تسلیت بگوییم دوستان در حزب الله لبنان و همه رزمندگان حزب الله و محور مقاومت.

عراقچی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، ادامه داد: ما معتقدیم که خون شهید نصرالله از حضور این شهید موثرتر است و دشمنان نمی دانند که سلاح اصلی ما خون شهید و سایرین است. ابزار سکولار.

وی با بیان اینکه «خون شهدا در طول تاریخ برای ما و شیعیان عظمت به ارمغان آورده است»، گفت: این مشکل از خون اباعبدالله حسین (ع) شروع شده و تا آخرین شهیدمان سید حسن نصرالله ادامه دارد.

پیروزی نهایی نزدیک خواهد بود

وزیر امور خارجه ایران با یادآوری اینکه «این اولین بار نیست که رهبر حزب الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی ترور و به شهادت می رسد»، گفت: می بینید که خون شهید سید عباس موسوی حزب الله تاکنون چه کرده است. و چقدر حزب الله بزرگتر و قوی تر است و محبوبیت بیشتری پیدا کرده و حضورش گسترده تر شده است.

عراقچی در ادامه گفت: مطمئن هستم که خون شهید سید حسن نصرالله کار بیشتری خواهد کرد و در آینده شاهد خواهیم بود که جوانان بیشتری با انگیزه و توان بیشتر به نهضت مقاومت خواهند پیوست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمن صهیونیستی نباید از ضربه خوشحال شود، بلکه نگران آینده ای باشد که در انتظارش است زیرا بدون شک آینده متعلق به مقاومت است.

عراقچی در این خصوص گفت: الحمدلله در بین دوستانمان در حزب الله لبنان و کل محور مقاومت می بینیم که چقدر انگیزه و دل ها قوی شده و چقدر آماده ادامه راه مقاومت هستند.

وی تاکید کرد: ما به دفاع از مقاومت در ایران ادامه می دهیم و به این راه ادامه می دهیم و انشاالله پیروزی نهایی نزدیک خواهد بود.

آمریکا شریک جنایتکار رژیم صهیونیستی است

عراقچی در بخشی دیگر از سخنان خود به رایزنی های ایران در سطح بین المللی در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اشاره کرد و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در این رایزنی ها تلاش کردیم تا ببینیم چگونه با توجه به حمایتی که آمریکا و برخی کشورهای غربی از این رژیم دارند، می‌توانیم جامعه جهانی را برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بسیج کنیم.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: متأسفانه این حمایت ها ادامه دارد و سلاح هایی که رژیم صهیونیستی با آن این جنایات را انجام می دهد تا حد زیادی سلاح های آمریکایی است. بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی در حمله روز جمعه به حومه جنوبی بیروت استفاده کرد، بمب‌های آمریکایی بوده و قطعاً بدون اجازه آمریکا اجازه استفاده از این سلاح‌ها را ندارند.

عراقچی گفت: ما آمریکا را شریک این جنایت و جنایات دیگر رژیم صهیونیستی می دانیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما