اخبار روز

پیام وزیر فرهنگ به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

هنرهای نمایشی از آنجایی که بیشترین شباهت ها و تفاوت ها را با زندگی فردی و تعاملات اجتماعی افراد دارند، همواره در دوره های مختلف تاریخی و تحولات ملت ها، ساختارها و ابعاد مختلفی را پذیرفته اند، اما اصالت مفهومی و جوهره مشترک جلوه های گوناگون آنهاست. در مجموع، حوزه‌های آیینی، پایه‌های فکری و وزن تربیت مردم این حوزه فرهنگی را بر عهده گرفتند و همگی بازتابی نمادین از اقشار و دیدگاه‌های ذهنی و آرمانی جامعه خود بودند.

به عبارت دیگر دین و تئاتر دو روی یک سکه هستند و هنرهای آیینی و سنتی مردم از جمله ساکنان اصیل و هنرمند ایران اسلامی از یک سو دقیق‌ترین بازتاب زندگی واقعی را به نمایش می‌گذارد. مردم از طبقات با فضیلت این افراد هستند و از سوی دیگر جامع ترین تعریف را از هنر نمایشی به مخاطب ارائه می دهند.

جشنواره نمایش های آیینی و سنتی هنرمندان این مرز و بوم عزیز که اکنون بیست و یکمین دوره خود را در صحنه بین المللی تجربه می کند، از چنین تعریفی بهره می برد و اعتبار ارزشمند خود را مرهون سنت ها و آیین های جاری در اینچنین فرهنگ و مردم است. و به همین دلیل در مسیر اعتلای و نفوذ آن باید شخصیت مردم را در هر دوره به نسبت دو چندان تقویت کرد و مخاطبان بیشتری را از متن و دل ملت شریفمان بیرون کشید. صحنه و میدان این رویداد بزرگ هنری شوید. سرمایه اجتماعی خود را وارد و افزایش دهید.

این تاکید بر مردمی شدن هنر، طلایه دار حرکت های فرهنگی-هنری دولت مستقر و خدمتگزار است که قدرت خود را از اعتقاد عمیق و اعتقاد قلبی خادمان به توانایی ها و توانایی های عظیم مردم شریف این دیار می گیرد. ، از گوشه های ناشناخته آن در میان مشهورترین هاست. حیات اجتماعی خود را با اطمینان خاطر به افق پیوند با دریای موفقیت و ماندگاری فرهنگی تا فردا و روزهای آینده می سپارد.

لذا با کمال امید و خضوع به درگاه لیزال احدیت دعا می کنم و سربلندی و عزت این ملت هنرمند و خداجو و روزهای پربرکت و مرزهای بزرگتر را برای هنرمندان حاضر در برنامه ها و اجراها مسئلت دارم. “بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئین ها و نمایش های سنتی” ایران عزیز، آرزوی من همین است.

۵۷۵۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا