اخبار روز

پیام تبریک بایدن به مناسبت عید سعید قربان

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پیام تبریکی به مناسبت عید سعید قربان به کمک نظامی آشکار و پنهان واشنگتن به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایات بی سابقه، تجاوزات و کشتار کودکان توسط این رژیم دروغین در غزه اشاره ای نکرد. ، گفت: عید در زمان سختی فرا می رسد که غیرنظامیان بی گناه غزه از بلای جنگ رنج می برند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آمریکا در پیام تبریک خود با بی توجهی به نقش و دخالت واشنگتن در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: تعداد زیادی از فلسطینیان بی گناه از جمله هزاران کودک و خانواده پس از ترک محل زندگی خود به شهادت رسیدند. خانه ها و جوامع نابود شدند.

رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده آمریکا که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ جاری غزه از سوی نهادهای بین المللی و افکار عمومی جهانی در داخل و خارج از آمریکا تحت فشار است، در ادامه پیام خود تاکید کرد: به این نتیجه رسیدم که پیشنهاد آتش‌بسی که (رژیم) اسرائیل به حماس ارائه کرد، بهترین راه برای پایان دادن به خشونت و جنگ است.

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تا 31 می 2024 در 11 سالگی است. خرداد 1403 و در آستانه انتخابات 5 نوامبر سال جاری (15 آبان 1403) اعلام کرد که اسرائیل پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس و تبادل اسرا از طریق قطر به حماس ارائه کرده است و از طرفین خواست که این فرصت را از دست ندهند و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: پیشنهاد جدید اسرائیل نقشه راه آتش بس دائمی و آزادی همه گروگان ها است. من می دانم که برخی افراد در اسرائیل با این طرح مخالفت خواهند کرد. این واقعاً یک لحظه مهم است. حماس باید به این توافق عمل کند.

طرح سه مرحله ای ارائه شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن شامل موارد زیر است:

مرحله اول: شش هفته طول می کشد و شامل آتش بس کامل، عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از تمام مناطق پرجمعیت نوار غزه و آزادی تعدادی از اسرا از جمله زنان، سالمندان و مجروحان در ازای آزادی صدها نفر است. اسرای فلسطینی در این مرحله گروگان های آمریکایی آزاد می شوند.

بقایای اجساد کشته شدگان به خانواده هایشان باز می گردد. غیرنظامیان فلسطینی به خانه های خود در محله های غزه از جمله در شمال باز خواهند گشت. با ورود 600 کامیون روزانه به نوار غزه، کمک های بشردوستانه افزایش خواهد یافت. صدها هزار چادر توسط جامعه بین المللی توزیع می شود.

طبقه دوم: این شامل تبادل همه گروگان ها (زندانی) از جمله سربازان مرد و همچنین خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه است.

سطح سوم: از جمله آغاز طرح بازسازی بزرگ غزه و بازگرداندن نهایی بقایای اسرا.

جنگ غزه که به دویست و پنجاه و چهارمین روز خود رسیده است، به عامل اصلی تشدید تنش میان سران رژیم اشغالگر تبدیل شده است و در حالی که بنیامین نتانیاهو و متحدانش خواستار ادامه جنگ هستند، مخالفان آنها بر برقراری یک آتش بس و آزادی صهیونیست ها اصرار دارند. زندانیان

بسیاری از کارشناسان معتقدند هدف نتانیاهو از اصرار بر ادامه جنگ حفظ حیات سیاسی و اجتناب از پیگرد قانونی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا