اخبار روز

پیام اداره کل فرهنگ استان کرمان به تهیه کننده نون خا

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بیانیه ای به نحوه حضور این استان در سریال نون خا واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، در این بیانیه روز دوشنبه آمده است: جناب آقای مهدی فرجی، تهیه کننده ممتاز سریال «نون خا» می دانیم که از تاریخ کهن و غنی این سریال آگاه هستید. پهناور- استان کرمان; در قدیمی ترین نقشه های دوره تاریخی، نام کرمان به عنوان مهم ترین مرکز جمعیتی جنوب شرق کشور دیده می شود.

این پیام می افزاید: این استان با برخورداری از ظرفیت های اقلیمی، زیست محیطی، فرهنگی، هنری و همچنین آثار و ابنیه تاریخی شامل 10 اثر تاریخی ثبت جهانی و صدها ظرفیت و مهارت علمی و دانشگاهی از اولویت های بسیار مهم تری برخوردار است. با نمایش فرهنگ غنی و متعالی اسلامی

در پیام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تاکید شده است: بی شک ایجاد همدلی و صمیمیت بین آحاد جامعه ایران و رسانه ملی از طریق برنامه‌ریزی طیف گسترده‌ای رخ می‌دهد که حساسیت‌ها و نکات آن از موی بسیار باریک‌تر است. ، و برای تجربه شما در این وادی، نیک از همه آنها می دانند.

انتخاب کرمان به عنوان حضور بازیگران سریال در نمایشگاه صنایع دستی تصمیمی آگاهانه بود چرا که این شهر در سال 1400 به دلیل تنوع صنایع دستی به عنوان شهر ملی صنایع دستی معرفی شد اما متاسفانه نام کرمان در قسمت اول سریال ذکر شد. در نهایت نه تنها هیچ مکان، تصویر و نمایی از این شهر در سریال ذکر نشد، بلکه مواردی نیز مطرح شد که باعث عصبانیت و سوء تفاهم شد.

در این پیام آمده است: اگر نام نمایشگاه صنایع دستی کافی نبود و هنرمندان و عوامل سریال چند روزی مهمان دیار کریمان بودند، بی شک شما و سایر بازیگران ایده ها و ظرفیت های مناسب و دقیق تری برای ارائه داشتید. این داستان سریال

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در پیام خود خاطرنشان کرد: در بیانیه خود در صحنه ای به میهمان نوازی مردم دیار کریمان، زیبایی شهر و فضای شهری کرمان و به درستی اشاره کردید. این نوع بافت و متریال از تصاویر گرفته شده قطعا جذاب تر و تعیین کننده تر خواهد بود و با هدف ایجاد صمیمیت که شما گفتید، نزدیک تر می شود. همانطور که در استان زیبای سیستان و بلوچستان به تصویر کشیده شده است.

این پیام افزود: هرچه بتوانیم در مورد توانمندی های بزرگ ترین استان ایران بزرگ بگوییم ناکافی است و خود شما نیز از این قابلیت ها آگاه هستید. تنها یک نکته باقی مانده است که باید به آن اشاره کرد: اگر تصمیم بگیرید قسمت های بعدی سریال نون خ را در سال های آینده تصویربرداری کنید، تحت تاثیر لوکیشن محلی، طاق های باشکوه، بادگیرهای بی نظیر، مکان های گردشگری بی نظیر با سنتی خواهیم بود. بافت و غیره راضی باشید اصالت، دیار کریمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام میزبان شما و تیم سازنده سریال خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «نون خا» نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که اولین فصل آن در نوروز 1397 از شبکه یک پخش شد. این سریال داستانی اجتماعی آمیخته با طنز دارد.

فصل پنجم آن از 15 فروردین 1403 هر شب ساعت 22:00 از شبکه یک سیما پخش می شود. در بخشی از فصل جدید سریال «نون خا» که بازیگران آن به استان کرمان سفر کردند، سکانس هایی پخش شد که اعتراض برخی کرمانی ها از جمله اعضای شورای اسلامی شهر کرمان است.

تهیه کننده سریال «نون خا» با انتشار یادداشتی درباره برخی سوءتفاهم ها درباره قسمت هایی از فصل پنجم این سریال و همچنین عصبانیت و ناراحتی برخی مسئولان و مردم استان کرمان توضیح داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا