حدود 3 سال از اجرای طرح نهضت ملی مسکن می گذرد. پروژه ای که در ابتدا قرار بود با 150 میلیون تومان، تهران را به خانه دار تبدیل کند.

وزیر سابق راه و شهرسازی در دی ماه 1400 گفت: سود خط نهضت ملی مسکن 18 درصد و اقساط این خط 20 ساله است. اقساط این وام به صورت پلکانی می شود، فردی که امروز 450 میلیون تومان دریافت می کند تا 20 سال آینده حدود یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می کند و پرداخت آن به صورت پلکانی خواهد بود. افرادی که امروز ثبت نام می کنند، 2 سال پس از تحویل خانه، پرداخت هزینه های خود را آغاز می کنند.

قاسمی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم فردی ساکن تهران اگر 150 میلیون تومان خودش بیاورد صاحب خانه شود، چون زمین رایگان است، توافقات خوبی با وزارت دفاع داشتیم که مصالح را به گونه ای خریداری کنیم که تورم کمتر شود. این یک اثر منفی دارد: مجوز کار ارزان است، هزینه سیستم مهندسی کمتر است و مالیات بسیار کمتری می پردازید.

به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، تقریباً 31 ماه از این بیانیه می گذرد و متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تهران بسیار بیشتر از رقم اعلام شده قبلی این طرح را ارائه و واریز کرده اند. بدون توجه به این اتفاق، متقاضیان نهضت ملی مسکن موظف به واریز هر 4 ماه یکبار بودند.

این در حالی است که در یک نمونه اداره کل راهداری و شهرسازی استان تهران با تغییر رویکرد و ارسال پیامک هشدار به متقاضیان. در جدیدترین نمونه، این اداره کل تا 30 مهرماه برای متقاضیان پیامک ارسال کرد تا مبلغ 50 میلیون تومان را پرداخت کنند.

پیامک به شرح زیر است؛

«با توجه به شروع اجرای طرح‌های نهضت ملی و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، نسبت به تکمیل مبلغ تا سقف 280 میلیون تومان تا تاریخ 20/07/1303 اقدام نمایید (مبلغ این سهمیه 50 میلیون تومان واریز نشدن وجه به موقع باعث توقف پروژه، افزایش قیمت و متضرر شدن متقاضیان بر اساس امتیاز روزانه یک میلیون تومان در صورت تأخیر یک امتیاز می شود. امتیازات در نظر گرفته شده برای متقاضی در رتبه بندی اداره کل راهداری و شهرسازی استان تهران می باشد.

این هشدار پیامکی قبلا برای متقاضیان ارسال شده بود. شهریور اداره کل راه و شهرسازی استان در ماه جاری با ارسال پیامکی به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن برای تکمیل مبلغ تا سقف 230 میلیون تومان هشدار داد.

با توجه به شروع اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، چنانچه تا سقف 230 میلیون تومان پرداختی خود را تکمیل نکرده‌اید، مقتضی است نسبت به تکمیل پرداخت اقدام نمایید. تا سقف اعلام شده در 15 سپتامبر 1403.

عدم واریز وجه به موقع باعث توقف پروژه، افزایش قیمت و متضرر شدن متقاضیان می شود. بدیهی است با توجه به امتیاز یک میلیون تومانی در روز، در صورت تاخیر در پرداخت پرونده ها، یک امتیاز در صلاحیت و رتبه متقاضی منظور می شود.

به گزارش تسنیم، متقاضیان نهضت ملی مسکن تهران موظف شدند با 150 میلیون تومان و 550 میلیون تومان تسهیلات صاحب خانه شوند. اما امروز همین متقاضیان با مشکل پرداخت ماهانه و البته وام 800 میلیونی توکن مواجه هستند که البته هنوز اعلام نشده است. با این تفاسیر شایسته است وزیر راه و شهرسازی هرچه سریعتر به این موضوع ورود کند تا از عواقب منفی برای متقاضیان جلوگیری شود. یکی باید از «دست کشیدن از طرح» جلوگیری کرد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما