بسیاری از مردم در سراسر جهان از کمردرد شکایت دارند. عود کمر درد نیز بسیار شایع است. به طوری که از هر 10 نفر 7 نفر کمردرد دارند که در عرض یک سال پس از بهبودی عود می کند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر بهترین راه برای مدیریت کمردرد و پیشگیری از عود آن، ترکیب ورزش و تمرین است. با این حال، برخی از انواع ورزش ها به دلیل هزینه بالا، پیچیدگی و نیاز به نظارت برای بسیاری از افراد در دسترس یا مقرون به صرفه نیستند.

محققان دانشگاه Macquarie در استرالیا یک کارآزمایی بالینی را بر روی 701 بزرگسال انجام دادند تا بررسی کنند که آیا پیاده روی، که مقرون به صرفه و در دسترس است، بر کمردرد تأثیر دارد یا خیر. پیاده روی یک ورزش کم هزینه، در دسترس و ساده است که تقریباً همه می توانند بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، سن یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی آن را انجام دهند.

محققان معتقدند این ورزش ساده برای پیشگیری از کمردرد و به تاخیر انداختن عود آن بسیار مفید است. احتمالاً شامل ترکیبی از حرکات تکان دهنده ملایم، تقویت ساختارها و عضلات ستون فقرات، آرامش و کاهش استرس، و ترشح هورمون حس خوب اندورفین است. البته پیاده روی فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد، مانند بهبود سلامت قلب و عروق، تراکم استخوان، کنترل وزن و سلامت روان.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما