اخبار روز

واریز ۷۰ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان مسکن ملی!

به گزارش پی ام آپ، تا امروز یک میلیون و 22 هزار و 136 متقاضی طرح ملی نهضت مسکن در بانک مسکن حساب باز کرده اند و قرارداد نصب 253 هزار و 120 واحد مسکونی به مبلغ 85 هزار و 403 میلیارد تومان منعقد شده است. .

علی عسکری ـ سرپرست بانک مسکن با اعلام این خبر گفته است: میزان واریزی به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن ۷۰ هزار و ۶۹ میلیارد تومان بوده که ۲۸ هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۴۱ هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات بوده است.

در خصوص میزان اراضی پیشنهادی، طبق آمار چهار روز پیش وزارت راه و شهرسازی 32 هزار هکتار زمین را برای کاربری مسکونی تحویل طرح ملی نهضت مسکن داده است. 24000 هکتار زمین در حال الحاق به میز کار و شوراهای برنامه ریزی است. در مجموع 56 هزار هکتار از اراضی دولتی در طرح نهضت ملی مسکن است و بیش از دو میلیون واحد مسکونی قابل ساخت است و بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده است، 1.5 میلیون خانوار می توانند در این طبقات صاحب خانه شوند.

دولت سیزدهم تا اواسط ماه جاری یک میلیون و 235 هزار واحد نهضت ملی مسکن را اجرا کرده است که از این تعداد 150 هزار واحد به صورت گروهی، 550 هزار واحد از شرکت های عظیم ساختمانی، 1150 واحد نیروهای مسلح، 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد خودمالکی، ۲۲۰ هزار واحد مسکن روستایی، اجرایی و عملیاتی شده است.

با توجه به اینکه برخی از متقاضیان توانایی پرداخت مبلغ را ندارند، دولت در نظر دارد پس از تکمیل واحدها، بخشی از مبلغ را از آنان دریافت کند. در هفته های اخیر با افزایش سقف نصب از 450 به 550 میلیون تومان، امیدها برای افزایش سرعت اجرای پروژه ها افزایش یافته است. از سوی دیگر، وام 400 میلیون تومانی برای ساخت مسکن دهک های 1 و 2 و همچنین وام 300 میلیون تومانی برای دهک های 3 و 4 تصویب شد. هر دو وام با سود دو درصد و بازپرداخت 15 ساله بازپرداخت می شوند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا