اخبار روز سینما جهان

پولانسکی محاکمه می‌شود – بازتاب آنلاین

به گزارش خبرگزاری به گزارش بازتاب آنلاین، این سینماگر 90 ساله نیز به اتهام تجاوز جنسی به یک نوجوان 13 ساله در سال 1977 در آمریکا تحت تعقیب است و با چندین اتهام تجاوز جنسی دیگر مربوط به چند دهه قبل و در گذشته البته او همه این ادعاها را رد کرده است.

این کارگردان که در کارنامه هنری طولانی‌اش می‌توان به فیلم‌های برنده اسکار «بچه رزماری»، «محله چین» و «پیانیست» اشاره کرد، در سال ۱۹۷۸ از ترس محکومیت طولانی در آمریکا به اروپا گریخت.

در سال 2010، بازیگر بریتانیایی شارلوت لوئیس، پولانسکی را متهم کرد که در سال 1983 زمانی که 16 ساله بود برای یک کنسرت بازیگری در پاریس به او تجاوز جنسی کرده است. مجله پاریس مچ این اتهامات را “دروغ فجیع” دانست و با استناد به مقاله ای در یک مجله اعلام کرد که “لوئیس” به صراحت اعلام کرده که می خواهد معشوق او باشد.

به گزارش ایسنا، «شارلوت لوئیس» با اعلام این که این اظهار نظر در مجله ربطی به او ندارد، علیه پولانسکی به اتهام افترا شکایت کرد که باعث شد این کارگردان به طور خودکار طبق قوانین فرانسه متهم شود.

وکیل این بازیگر به خبرگزاری فرانسه گفت: بدنام کردن و بدنام کردن مردم بخشی جدایی ناپذیر از سیستم پولانسکی است و این همان چیزی است که شارلوت لوئیس شجاعانه فریاد می‌زند.

بین سال‌های 2017 تا 2019، چهار زن دیگر مدعی شدند که پولانسکی در دهه 1970 از آنها سوء استفاده کرده است که سه نفر از آنها خردسال بودند. او همه اتهامات را رد کرده است.

در مراسم اهدای جوایز سزار فرانسه در سال 2020، آدل هانل هنرپیشه در اعتراض به اعطای جایزه به پولانسکی برای فیلم “یک افسر و یک جاسوس” مراسم را ترک کرد.

این کارگردان که در سال های اخیر کمتر دیده شده، تابستان سال گذشته اولین نمایش جهانی فیلمش با عنوان «قصر» را در جشنواره ونیز تجربه کرد.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا