اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

پوریا زراعتی، مجری ایران اینترنشنال از انگلیس فرار کرد

«پوریا زراعی» مجری شبکه ضدانقلاب ایران اینترنشنال که در لندن مورد حمله چاقو قرار گرفته بود، برای «ایمنی» به خارج از انگلیس نقل مکان کرد.

به گزارش ایسنا، زراعتی روز سه‌شنبه و با اشاره به خروج خود از انگلیس، ادعا کرد لندن نمی‌تواند در برابر آنچه «تهدیدات ایران» خوانده شد، امنیت او را تضمین کند.

به نوشته گاردین، زراعتی در مارس توسط گروهی از مردان در خارج از خانه‌اش در ویمبلدون، جنوب لندن، مورد حمله چاقو قرار گرفته بود.

این فرد ۳۶ ساله همراه با همسرش لندن را ترک کرده و مدعی شده استراتژی دولت انگلیس در قبال ایران باعث شده که تهران بتواند «با کمترین پیامدها» به فعالیت در خاک انگلیس بپردازد.

پس از این حادثه، کاردار وقت ایران در لندن هرگونه ارتباط با ماجرای حمله به زراعتی را تکذیب کرد.

«سید مهدی حسینی متین» در پیامی در شبکه ایکس نوشته بود: «این کاملا عجیب و سوال برانگیز است که روزنامه‌ تلگراف سه ساعت پس از حادثه و پیش از هرگونه گزارش رسمی بدون مدرک، صریحا ایران را متهم کرده است؛ مگر اینکه آن‌ها از پیش توسط توطئه‌گران/ عاملان مطلع شده باشند. ما هر ارتباطی با ماجرای این به اصطلاح روزنامه‌نگار را تکذیب می‌کنیم».

در گزارش روزنامه گاردین که توسط رسانه‌های دیگر نیز بازنشر شده، آمده بود که زراعتی به سرزمین‌های اشغالی فرار کرده اما در نسخه کنونی خبر روزنامه انگلیسی، نامی از «اسرائیل» دیده نمی‌شود. این خبر در رسانه‌های عبری از جمله معاریو نیز بازنشر شده است.

مطلب گاردین که نام اسرائیل از آن حذف شده است

مجری اینترنشنال از انگلیس فرار کرد

گزارش بازنشر شده از گاردین توسط عرب نیوز

مجری اینترنشنال از انگلیس فرار کرد

تیتر روزنامه معاریو درباره فرار زراعتی به سرزمین‌های اشغالی

مجری اینترنشنال از انگلیس فرار کرد

طبق گزارش گاردین، زراعتی در ادامه که نمی‌خواست محل جدید اقامتش مشخص شود، گفت: «جایی که اکنون زندگی می‌کنم کمی امن‌تر است.»

وی همچنین گفت: «بین پلیس بریتانیا و پلیس اینجا ارتباطاتی برقرار شده است. آن‌ها از وضعیت من مطلع هستند و اقدامات اضافی برای اطمینان از ایمنی من انجام داده‌اند.»

پلیس ضد تروریسم انگلیس همچنان در حال بررسی این حمله است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا