برای فرار دسرها پایه اصلی مهمانی هستند یکی یکی از خوشمزه ترین منوهای رستوران هاست. دسرها معمولا بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی موجود در آنها به هضم بهتر غذا کمک می کند. پودینگ یا پودینگ یک دسر نرم است که از شیر و شکر تهیه می شود و اغلب برای غلیظ شدن آن به آن نشاسته، پودر ژلاتین یا آرد گندم اضافه می شود. پودینگ ها در طعم های مختلفی مانند وانیلی، میوه ای، زعفرانی، شکلاتی ساخته می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. دسر کدو حلوایی یک دسر خوشمزه و زیبا برای مهمانی ها و جشن هاست که به دلیل داشتن کدو حلوایی بسیار خوش رنگ و خوش عطر است. اگر می خواهید این دسر خوشمزه و پاییزی را به راحتی در خانه تهیه کنید، این مطلب را با توضیح دسر کدو حلوایی دنبال کنید.

مواد مورد نیاز

پوره کدو تنبل: 1 فنجان
شیر: 1، 3 و 4 فنجان
نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: نصف فنجان
شکر: نصف پیمانه
پودر دارچین: 1 قاشق چایخوری
پودر هل: نصف قاشق چایخوری
وانیل: نصف قاشق چایخوری
گردو: بر حسب میل

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این پودینگ خوشمزه ابتدا نشاسته ذرت را در قابلمه مناسبی بریزید و شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته حل شود. خامه صبحانه را به همراه شکر، پودر دارچین، هل و وانیل به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید و کمی هم بزنید تا داغ شود. حالا پوره کدو حلوایی را به مواد اضافه کنید. (برای تهیه پوره کدو حلوایی، کدو را پوست گرفته و برش دهید، در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا بپزد و بدون آب نرم شود، سپس کدو حلوایی پخته شده را به پوره تبدیل کنید.) مخلوط پودینگ را مدام هم بزنید تا کم کم غلیظ شود. وقتی به غلظت فرنی رسید، پودینگ را در ظرف سرو قرار دهید و گردوی خرد شده را روی آن بپاشید. بعد از سرد شدن پودینگ، کاسه را در یخچال بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا خنک شود تا آماده سرو شود. برای نوشیدن

نکات برجسته
1- کدو تنبل یکی گونه ای گیاهی با طعم شیرین و بافت نرم است. کدو تنبل همچنین کالری بسیار کمی دارد. کدو تنبل سرشار از میکرومغز است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید است.
هنگام خرید کدو تنبل به نکات زیر توجه کنید:
به رنگ کدو تنبل دقت کنید. اگر کدو سبز رنگی دارد؛ یعنی بی مزه و نابالغ. کدو حلوایی شیرین و خوشمزه به رنگ نارنجی است.
– دو نوع کدو حلوایی در بازار وجود دارد: گرد و گلدانی. اما کدوهای گرد خوشمزه تر هستند.
هنگام خرید حتما سطح کدو را با دست کمی فشار دهید. اگر نشانه‌هایی از شلی یا له شدن داخل آن مشاهده کردید، آن کدو تنبل را خریداری کنید.
کدو سبزهایی با پوست سفت، صاف و بدون چین و چروک انتخاب کنید.
کدو تنبلی را انتخاب کنید که لکه های کمتری روی پوستش داشته باشد.
کدو حلوایی شیرین سنگین است.

2- نشاسته ذرت شبیه آرد و به رنگ سفید است. نشاسته ذرت نیز بافت نرمی دارد، بنابراین اگر مقداری را بین انگشتان خود بمالید، صدای جیرجیر می شنوید. فاکتور غلظت استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاهاست. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت متفاوت است و این دو قابل تعویض نیستند. نشاسته ذرت را می توانید در بسته بندی های بهداشتی از آبنبات فروشی ها تهیه کنید.

3- این دسر را می توانید هم در لیوان های دسر تکی و هم در بشقاب بزرگ سرو کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما