اخبار روز

خودروهای گشت زنی جایگزین پلیس دبی می شود + عکس

در حالی که شرکت‌های آمریکایی مانند Waymo و Cruise بر خدمات اشتراک‌گذاری سواری با استفاده از وسایل نقلیه خودران تمرکز کرده‌اند، شهر ساحلی دبی در امارات متحده عربی قصد دارد خودروهای گشت‌زنی پلیس را با فناوری مذکور به‌کار گیرد.

رسانه های محلی گزارش دادند که پلیس دبی اخیراً برنامه هایی را برای استقرار خودروهای گشتی تمام الکتریکی و خودران در مناطق مسکونی اعلام کرده است.

باتری های خودروهای خودران پلیس دبی با هر بار شارژ تا 15 ساعت دوام می آورند. این خودروها همچنین مجهز به دوربین نظارتی پیشرفته با پوشش 360 درجه و فناوری تشخیص چهره هستند و از هوش مصنوعی برای تشخیص رفتارهای مشکوک استفاده می کنند.

البته نباید از خودروهای خودران پلیس دبی انتظار داشت که در صورت نیاز به تعقیب یک مجرم مظنون، این کار را با سرعت بالا انجام دهند. زیرا حداکثر سرعت آنها حدود 7 کیلومتر در ساعت است.

پلیس دبی دیگر انسان نخواهد بود!/ عکس

هنگامی که خودروهای گشت خودران پلیس دبی مشکلی را تشخیص می دهند که نیاز به بررسی دارد، هشدار ویژه ای را به مرکز فرماندهی و کنترل ستاد پلیس شهر ارسال می کنند.

خودروی خودران پلیس دبی توسط 65 مهندس طی پنج سال ساخته شد.

فرید الجوهری سخنگوی Micropolis Robotics که خودروی خودران پلیس دبی را طراحی کرده است، در مصاحبه ای با خلیج تایمز فاش کرد: “ما کل سیستم مکانیکی این وسیله نقلیه را طراحی کرده ایم.” هر چرخ دارای فرمان، ترمز و سیستم گاز مستقل است. به آن اجازه می دهد تا به جلو، عقب و به طرفین حرکت کند. ماشین ما بسیار بی صدا کار می کند و شما به سختی می توانید صدای آن را بشنوید.

Micropolis می گوید خودروی گشتی خودران پلیس نیاز به آزمایش بیشتری دارد اما انتظار می رود سال آینده به خیابان های دبی بیاید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا