اخبار روز

دفتر فروش دو ایرلاین گران‌فروش پلمب شدند!/جزئیات

معاون نظارت حکومتی اداره کل تعزیرات حکومتی تهران از پلمب دفتر فروش ۲ ایرلاین به خاطر گرانفروشی بلیت هواپیما، خبر داد.

به گزارش منیبان، در پی شکایت مردم مبنی بر افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما توسط برخی شرکت های هواپیمایی، گشت مشترکی از فرودگاه مهرآباد با حضور سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت راه و شهرسازی و پلیس امنیت اقتصادی انجام شد.

در جریان اختلاف با فروشندگان بلیت های گران قیمت فرودگاه مهرآباد، دفاتر فروش دو شرکت هواپیمایی متخلف پلمب شد.

در این گشت مشترک که از ساعت 17 آغاز و تا ساعت 22 ادامه داشت، “نادر حیدری”  رئیس شعبه ۴ ملی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: پس از بازدید مشاهده شد که متاسفانه هیچ یک از دفاتر فروش شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه مهرآباد نسبت به نصب و یا استفاده از لیست قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی اقدام نکرده اند که این یکی از الزامات قانونی است.

معاون نظارت دولتی اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: پیرو ضوابط قانونی از این پس لازم است اداره فرودگاه، کلیه دفاتر فروش واحدها و پست های مستقر در فرودگاه مهرآباد نسبت به اقدام و نصب تابلوهای نرخ بلیت کنند و علاوه بر آن مدیریت فرودگاه باید نرخ مصوب عرضه بلیت در تمامی ترمینال های فرودگاهی را در حضور عموم مردم تایید و اعلام کند تا مشتریان فرودگاهی هم از نرخ مصوب و هم از کرایه فعلی که توسط هر شرکت هواپیمایی ارائه می شود اطلاعات دقیق داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: 2 دفتر فروش ایرلاین ها که نسبت به سایرین وضعیت وخیم یا بحرانی تری داشتند به دلیل عدم همکاری مناسب با اطلاعیه ای موقتا تعطیل شدند.

وی تاکید کرد: در خصوص تعرفه تامین و فروش بلیت، تعرفه اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری که قبلا اعلام شده بود، مبنا قرار می گیرد، بنابراین با محاسبه دقیق و کارشناسی شده تعرفه های مصوب، تخلفات به دولت اعلام می شود. شعب کیفری تا زمان صدور حکم و رسیدگی، نسبت به مجرمان اقدام کنند.

وی ادامه داد: در بازدید انجام شده مشخص شد که متأسفانه برخی از ایرلاین های خصوصی حداکثر سقف مصوبه را رعایت نکرده و بلیت هایی را با نرخ های بالاتر عرضه کرده اند. قطعا علاوه بر جریمه نقدی و تصمیمات تکمیلی، از جمله مجازات هایی که در انتظار مجرمان است، الزام به استرداد مازاد بر پرداختی به شکات خواهد بود.

بر اساس این گزارش، شرکت های هواپیمایی موظف به اعمال قیمت مصوب در خرداد ماه های سال جاری است و مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است و مرجع تعیین قیمت بر عهده شورای عالی هواپیمایی است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا