پلمب ۱۰ آژانس‌ مسافرتی / ماجرا چه بود؟

پلمب ۱۰ آژانس‌ مسافرتی / ماجرا چه بود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان  اینکه به صورت مستمر بازرسی‌ها انجام می‌شود تا مسافری بلیت را خارج از نرخ مصوب شده خریداری نکند گفت: نرخ مصوب بلیت پرواز مشهد در این ایام ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و هیچ شرکتی حق ندارد خارج از این نرخ بلیتی را به مسافران عرضه کند‌.

وی با اشاره به اینکه به تمامی مسافران توصیه می شود بلیت را از سایت خود شرکت های هواپیمایی خریداری کنند گفت: در صورتی که شرکت و یا آژانس مسافرتی بلیت را خارج از نرخ در نرخ نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی تهیه کند با آنها برخورد شده و شرکت پلمب می شود‌‌.

یازرلو تاکید کرد: با توجه به افزایش پروازها در روزهای پایانی ماه صفر، دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در ا‌دامه نظارت‌های مستمر خود به منظور حفظ مصالح عمومی و اطمینان از رعایت نرخ های تعیین شده، بطور ویژه در این ایام نسبت به پایش و رصد بازار فروش بلیت اقدام کرده است. 

وی با بیان اینکه در پی رصدهای مستمر در هفته گذشته هشت دفتر خدمات مسافرت هوایی  با استناد به مفاد مصرحه در ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشوری و نیز بدلیل عدم رعایت ماده ۳۰ آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی پلمب شد  گفت: همچنین پروانه فعالیت شرکت های خدمات مسافرت هوایی سامان سیر رسپینا و پیک خورشید اهواز از امروز  ۱۳ شهریور به دلیل عرضه بلیت و نمایش نرخ بلیت هواپیما بالاتر از نرخ های تعیین شده در پروازهای‌ بازگشت مشهد  ،  به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد.

یازرلو تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به صورت برخط و مستمر پایش و رصد بازار فروش بلیت اقدام کرده و بازرسان این سازمان در فرودگاه‌ها مستقر بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنين از مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف نرخی در این ایام، مراتب را همراه با مستندات در سایت این سازمان به نشانی caa.gov.ir اطلاع دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :