اخبار روز سینما

پشت پرده خداحافظی غم‌انگیز افسانه بایگان از دنیای بازیگری

چند هفته پس از خداحافظی هنگامه قاضیانی از دنیای بازیگری، افشانا بایگان با انتشار پستی اینستاگرامی از بازنشستگی خود از دنیای بازیگری خبر داد.

افشانا بایگان در بخشی از متن منتشر شده در اینستاگرامش نوشت: تعهد اجتماعی هنرمند همیشه او را در لبه پرتگاه قرار می دهد. نه تذکر و نه توبیخ و نه حتی اشاره ای مثل ممنوعیت رفتن به سینما و … دریافت کردم.»

این بازیگر 61 ساله در پایان نوشت: «در چنین شرایطی که بدون هیچ اشتباهی معتقدم دستاوردهای سال‌های فعالیت هنری و شأن اجتماعی‌ام از هر سو دستخوش انواع سوء تعبیر شده است. و هر توضیح و دفاعی نادیده گرفته می شود و به آن گوش داده نمی شود، باید اعلام کنم که همین الان زمان مناسبی برای کناره گیری از عرصه بی احترامی بازیگری می بینم و امیدوارم بقیه روزهایم را به دور از جامعه خشمگین با آرامش بگذرانم.

پشت صحنه خداحافظی تکان دهنده بازیگر زن با عرصه بی احترامی بازیگری!

بایگان چند روز پیش از انتشار خبر بازنشستگی خود از بازیگری در پی جنجال انتشار عکس کلاهی اش در اینستاگرامش نوشت: دو ماه پیش برای دیدن تئاتر کافه عشاق در حالی که به سر داشتم در سالن اجرای شهرزاد حاضر شدم. کلاهی که سر داشتم که بیشتر سرم را پوشانده بود و فقط کمی از مو و گردنم دیده می شد.

یکی از دست اندرکاران پشت صحنه این برنامه در پایان برنامه از من نظر خواست و من هم به احترام زحمات گروه و خسته نباشید گفتن و ویدیویی که از آن گرفته اند پاسخ آنها را دادم. من با گوشی من پست شد

پشت صحنه خداحافظی تکان دهنده بازیگر زن با عرصه بی احترامی بازیگری!

متهم به یک سال زندان!

افشانا بایگان در ادامه نوشت: اکنون به ماده 640 یعنی نمایش شیء متهم شدم! که خلاف عفت و اخلاق عمومی است. پس نتیجه می گیریم که در این تعبیر من شیء محسوب می شوم.

یعنی اگر بدون حجاب در خیابان حاضر شوم مشمول ماده 638 و جریمه نقدی می شوم اما اگر با کلاه در یک نمایش حاضر شوم آیا مستحق یک سال حبس هستم؟

این بازیگر پیشکسوت نوشت: بد نیست در این شهر نگاهی بیندازید، آیا این حجاب در تهران و در یک مرکز هنری مثل تئاتر خلاف اخلاق عمومی است؟ قضاوت او با مردم تهران است.

پشت صحنه خداحافظی تکان دهنده بازیگر زن با عرصه بی احترامی بازیگری!

در کیفرخواست نوشته اند که مجازات مندرج در تبصره ماده 638 برای من کافی نیست و نیاز به درمان شدید دارد، زیرا من هنرمند هستم.

لازم به ذکر است که او با همین مدل کلاه در جشنواره جهانی فیلم فجر شرکت کرد و عکس هایش در اینترنت منتشر شد اما حتی یک اخطار هم دریافت نکرد. آیا من علم غیبی دارم که بدانم همین شیوه پوشش امروز جرم محسوب می شود؟

پشت صحنه خداحافظی تکان دهنده بازیگر زن با عرصه بی احترامی بازیگری!

وی در پایان این متن نوشت: «پرونده من به شعبه 1088 ارجاع شد. همان شعبه ای که قاضی دادگاه بعث را برای چند ساعت به دادگاه ارشاد می برند تا چند رای قوی بدهد و بعد برگردد.

به راستی چرا این شعبه خاص و این قاضی خاص؟ نمی دانستم که هنرمند بودن یکی از ویژگی های تشدید کننده است. آیا واقعاً در دستگاه قضایی کسی نیست که جلوی این رفتارها را بگیرد؟

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا