اخبار روز

پشت صحنه حمایت از سگ های قاتل در اینستاگرام

شاید این ماه خرداد – به عنوان سیاه ترین ماه از ابتدای سال برای سگ های ولگرد. از ابتدای ماه جاری تاکنون پنج کودک در اثر حمله سگ های هار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش همشهری، زهی کودک 9 ساله از نیکا مازندران پنجم خرداد حسین کودک 7 ساله همدانی دوازدهم خرداد کودک 10 ساله مشهدی 22 خرداد و دو فرزند 5 ساله یکی در دزفول و یکی در تبریز در روزهای 31 و 25 خرداد از جمله کسانی بودند که طعمه سگ های وحشی پرسه زن در شهر شدند. کودکانی که قادر به دفاع از خود در برابر سگ ها نیستند.

درآمد دلاری از سگ های ولگرد

یکی یکی از تیم‌های نجات سگ‌های ولگرد می‌گوید: «بعضی از افرادی که در خارج از خانه کمپ می‌کنند و سگ‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، حامی هستند. از این سگ ها فیلم و عکس می گیرند و در فضای مجازی منتشر می کنند و به نام عقیم سازی و ایجاد کمپ برای این سگ ها از ایرانیان خارج از کشور پول می گیرند.»

ژست عشق حیوانات با غذا دادن به سگ ها

حمایت و غذا دادن به سگ های ولگرد به یک محتوای رایج در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. ضمناً در همان روزهایی که خبر حمله سگ ها به کودکان و مرگ آن ها منتشر می شد، چند اینفلوئنسر ایرانی ویدئوهایی را منتشر کردند که در آن مشغول غذا دادن به سگ های ولگرد در کوچه و خیابان بودند و زمانی که از طرفداران خود بودند مورد انتقاد قرار گرفتند. چرا به این سگ ها غذا می دهند در حالی که این روزها جان چند کودک را گرفته اند، گفتند از این خبر بی اطلاع هستند.

فیلم و تصویر غذا دادن به گله سگ ها و چیدن سفره های پر از گوشت برای این حیوانات تنها گوشه کوچکی از تبلیغات حامیان در فضای مجازی برای تشویق دیگران به غذا دادن به حیوانات ولگرد است.

10000 دلار جریمه برای غذا دادن به سگ

هلند که در سراسر جهان به عنوان کشوری بدون سگ های ولگرد شناخته شده است، توانسته است با ارائه یک برنامه سراسری و استفاده از منابع دولتی این مشکل را برای همیشه حل کند.

برخی از کشورها نیز مسیر اتانازی مرگ آهسته را انتخاب کرده اند و با استناد به آمار نیویورک تایمز، در دهه 1970، بیش از 13.5 میلیون حیوان مانند سگ هر ساله تحت به اصطلاح اتانازی قرار می گرفتند. در سال 2018 حدود یک میلیون در سال بود.

کانادا از جمله کشورهایی است که جریمه های سنگینی را برای غذا دادن به حیوانات وحشی از جمله سگ های ولگرد اعمال کرده است. به عنوان مثال در یکی ایالت های کانادا برای اولین بار برای تغذیه حیات وحش بیش از 10000 دلار جریمه و در شرایط خاص حداکثر 25000 دلار جریمه می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا