اخبار روز

پس از پایان رای گیری، میزان مشارکت اعلام خواهد شد

سخنگوی شورای نگهبان درباره آمار اولیه مشارکت مردمی گفت: از آنجایی که ما از مردم رای می دهیم، البته باید آمار رسمی و میزان مشارکت رای دهندگان در پایان انتخابات را بررسی کنیم. انشالله پس از اتمام مراحل رای گیری میزان مشارکت اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف، عضو شورای فقیه و سخنگوی شورای نگهبان شامگاه جمعه یازدهم در محل حاضر شد. اسفند وی در سال 1402 در مجمع خبرنگاران مستقر در ستاد نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان اعلام کرد: نهادهای نظارتی شورای نگهبان متشکل از 230 هزار ناظر عمومی است که به همراه مسئولین محترم اجرایی در کنار اینها قرار گرفتند. مردم عزیز.» ساعت و دقیقه رای گیری آغاز شد. روند انتخابات را زیر نظر داشتند.

وی گفت: در گزارش های میدانی مشکل خاصی وجود نداشت و بعدازظهر در چند شعبه اخذ رای شهر تهران حضور داشتم و الحمدالله مشکل خاصی نداشتیم. گزارش های ارائه شده توسط جمعیت از ابتدا .

سخنگوی شورای نگهبان افزود: به لطف همکاری خوب با همکاران هیئت رئیسه و نظارت، روند انتخابات به خوبی و بدون مشکل پیش رفت، گزارش های متعددی از نظام دریافت کردیم و همه موارد را بررسی کردیم. بنابراین فرآیند نظارت هیچ خلأ و کمبودی ندارد.

طحان نظیف توضیح داد: برای ما مهم است که صدای مردم تا آخرین لحظه جمع شود. به خصوص در مناطقی از کشور که با سردی هوا مواجه هستیم تمام تلاش خود را می کنیم تا آرای مردم را به دست آوریم و این آمادگی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه «انتخابات در سلامت و صحت همچنان در حال انجام است و همچنان هم اگر گزارشی را از مردم دریافت کنیم تا انتها پیگیری خواهیم کرد»، عنوان کرد: حسب گزارشی که داریم در برخی از مناطق شعب با ازدحام مواجهیم که جای نگرانی وجود ندارد؛ برای ما خیلی مهم است که صدای همه جمع شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال ایسنا درباره آمار اولیه میزان مشارکت در رای‌دهندگان، گفت: از آنجایی که ما از مردم رای می‌دهیم، در پایان رای‌گیری البته باید آمار رسمی و میزان مشارکت رای‌دهندگان را بررسی کنیم. سطح مشارکت پس از تکمیل فرآیند رای گیری اعلام شد.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به سوالی درباره توئیت عجیب محمدباقر قالیباف که در آن جمله «فقط پیروزی در انتخابات مهم نیست، افزایش مشارکت در اولویت است»، گفت: بالاخره رقبا در فضای سیاسی و مردم اجازه صحبت دارند. به یاد داشته باشید که برای شرکت یا لیست دعوت کنید. همچنان در حال جمع آوری آرای مردم هستیم و هنوز صندوقی برای نظر دادن به نتایج باز نشده است.

وی تصریح کرد: من به خاطر متن این پیام [توییت] من آن را نخوانده ام، نمی خواهم در مورد محتوای آن اظهار نظر کنم، اما در فضای سیاسی بالاخره چنین مواردی مطرح می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا