اخبار خودرو

پس از هواوی و شیائومی ؛ میزو هم وارد عرضه خودروسازی می‌شود

پس از هواوی و شیائومی ؛ میزو هم وارد عرضه خودروسازی می‌شود

برخلاف اپل که ورود به صنعت خودرو را متوقف کرد، شرکت های چینی در حوزه فناوری های دیجیتال فعالیت می کنند. یکی پس از دیگری، آنها آرزوی تبدیل شدن به خودروسازان را دارند. بعد از هواوی و شیائومی، حالا نوبت میزو است که پس از کسب سهمی از بازار موبایل، به فکر گرفتن سهمی از بازار خودرو نیز است.

عرضه اولین خودروی میزو در پایان سال.

شاید بدانید که جیلی شرکت میزو را در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد و ۷۹ درصد از سهام آن متعلق به این هلدینگ بزرگ است. مانند یکی یکی از مدیران این شرکت اخیرا در یک کنفرانس داخلی اعلام کرد که احتمالا تا پایان سال اولین خودروی با نشان میزو وارد بازار می شود. به گفته Liao Xinghong، خودروی Meizu عملکرد متفاوتی در مقایسه با دیگر خودروسازان سنتی خواهد داشت.

شبیه سازی شیائومی

گفته می شود میزو می خواهد از شیائومی در زمینه خودروسازی تقلید کند. بر اساس برخی گزارش ها اولین خودروی این شرکت DreamCar MX نام خواهد داشت و توسط شرکت مادر یعنی جیلی تولید خواهد شد. ظاهرا طراحی این خودرو در حال حاضر نهایی شده و میزو این مرحله را پشت سر گذاشته است.

خودروی میزو احتمالا بر اساس پلتفرم SEA توسعه خواهد یافت. این پلتفرم متعلق به جیلی است و بسیاری از محصولات جدید این شرکت بر اساس آن ساخته شده اند. تصاویر اولیه نشان می دهد که این خودرو یک سدان با ابعاد مشابه Link & Co Z10 خواهد بود.

پس از هواوی و شیائومی ؛ میزو هم وارد عرضه خودروسازی می‌شود
پس از هواوی و شیائومی ؛ میزو هم وارد عرضه خودروسازی می‌شود

برای استقبال از اولین خودرو، Mizzou جامعه مجازی DreamCar MX را در اوایل سال جاری در رسانه های اجتماعی راه اندازی کرد. Meizu با این کار به علاقه مندان و طرفداران خود اجازه می دهد تا در فرآیندهای طراحی و تولید شرکت کنند و در عین حال انتظارات خود را از اولین خودروی این شرکت مشخص کنند. در نتیجه محصول نهایی با سلیقه و نیاز مشتریان بالقوه سازگاری بالایی خواهد داشت.

شاید بدانید که میزو سابقه طولانی در زمینه تولید تلفن همراه دارد و یکی از رقبای مستقیم شیائومی است. این شرکت در سال 1382 با هدف تولید وسایل الکترونیکی تاسیس شد. اما در سال 2008، میزو شروع به تولید تلفن های همراه هوشمند کرد. با توجه به رقابت شدید این دو شرکت، احتمالا ورود شیائومی به صنعت خودروسازی، میزو را به تصمیمی مشابه واداشت.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا