فیلم سینمایی «سراقاز» به کارگردانی سعید حسینی و تهیه کنندگی شهاب کاظمی که داستانی درباره تناسخ و جهان های موازی را روایت می کند، پس از حضور در چندین جشنواره بین المللی اکران سراسری خود را در گروه سینمایی «هنر و تجربه» آغاز کرده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، فیلم سینمایی «سراقاز» که مدتی است توسط گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است، تاکنون در چندین جشنواره بین المللی از جمله «روتردام» هلند، «بوسان» کره از کشور اکران شده است. جنوب، “Guyanaciudad” در ونزوئلا، “سانتا دومینگو” و “Ann Arbor” از آمریکا، “Morelia” و “Oaxaca” از مکزیک و “New Horizons” از لهستان با موفقیت شرکت کرده اند.

صحنه ای از فیلم “آغاز”.

این فیلم داستانی در مورد جهان های موازی را روایت می کند. شهاب کاظمی تهیه کننده «سرآغاز» درباره نزدیک شدن به این موضوع گفت: این فیلم با کمک جهان های موازی همزمان آغاز و پایان هستی را به بیننده نشان می دهد و از سوی دیگر مفاهیم فلسفی و فلسفی را به نمایش می گذارد. دانشمندان عمیق مانند نظریه افلاطون، فیزیک کوانتومی استیون هاوکینگ، و سندرم تجزیه هویت و سندرم کاپگراس در روانشناسی.

کاظمی در ادامه توضیح داد: سعی کردیم با ایجاد توازن بین واقعیت علمی و جذابیت بصری، تجربه ای منحصر به فرد ارائه دهیم، مزیت تولید «سرآغاز» این بود که حامد مظفری منتقد سینما، کارشناس و مدیر رسانه تحلیلی را داشتیم. «سینماروزان» که دارای مدرک مهندسی مکانیک سیالات است و غالباً فیلم را از دریچه فیزیک نیوتنی و نظریه نسبیت انیشتین می‌بیند، به‌عنوان تهیه‌کننده جایگزین، و نظرات خود را هنگام مقایسه قوانین فیزیک با مواد اولیه تولید هر کدام. فیلم آوانگارد کمک زیادی به ما کرد تا درک لازم از سینمای جایگزین را در «آغاز» روشن کنیم.

فیلم
صحنه ای از فیلم “آغاز”.

به گفته کاظمی، فیلم سراگز از تکنیک هایی مانند روایت غیرخطی و بازی با زمان و مکان استفاده می کند تا بیننده این فرصت را پیدا کند تا در عمق پیچیدگی های روانی شخصیت ها غوطه ور شود.

حامد مظفری نیز در رابطه با این فیلم گفت: به نظر می رسد همانقدر که به سینمای تجاری به عنوان ضامن اقتصاد فیلم نیاز داریم، سینمای آلترناتیو باید بتواند با تاکید بر داستان های مهیج مخاطب را جذب کند.عصر تلاش برای فرار از تعریف داستانی ساده با بازی‌های ساختاری سپری شده و می‌توان ایده‌هایی را در سینمای کارگردانی که علاوه بر درک فنی، توانایی داستان‌گویی را نیز دارند، جاری شود از مضمون تناسخ و جهان های موازی در بستر یک مینی مال با روایت های متقاطع و البته با لحنی فراگیر استفاده کنید که مخاطب عام به اندازه مخاطب خاص فیلم را دنبال می کند.

بازیگرانی چون سجاد محبی، سمانه پرتویی، مهشید شریفی، مریم کیانی زاده و… در فیلم سراگز به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم
صحنه ای از فیلم “آغاز”.

عواملی که در ساخت این فیلم مشارکت داشتند عبارتند از: تهیه کننده: شهاب کاظمی / کارگردان: سعید حسینی / تهیه کننده جایگزین: حامد مظفری / مجریان پروژه: مهرداد سلیمانی و میلاد معتمدی / مدیر فیلمبرداری: محمد ثریا / تدوین: حمید ملحی / صدا. کارگردان : حسن بلالی / موسیقی : رستار اوجی / مدیر تولید : رضا خوشنود / جلوه های ویژه و کامپوزیت : استودیو جلوه / طراح صحنه و لباس : محبوبه سلطانی / طراح گریم : امیرحسین غفاری / بازیگر : سعید ولی زاده / منشی صحنه : ملیحه / عمومی کوروش زاده مدیر روابط: اسماء حسنی / مدیر برنامه ریزی: مرتضی کوه مسکن / دستیار اول و برنامه ریز: علیرضا سنایی

. و افزود: «آغاز» از آن دست آثاری است که برای درک دنیای پیچیده و معمایی آن باید چندین بار دید. ما فیلمنامه را با رویکردی بدیع نوشتیم و نوشتن آن تقریباً سه سال طول کشید. در فیلمنامه «سراگز» از تکنیک های خاصی استفاده کرده ایم تا مخاطب بتواند شناخت عمیق تری از شخصیت های اصلی پیدا کند. این تکنیک ها شامل استفاده از روایت های غیرخطی و بازی با زمان و مکان است که به بیننده اجازه می دهد در پیچیدگی های روانی شخصیت ها غوطه ور شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما