اخبار روز

پزشکیان خطاب به مردم ایران می گویم: قول می دهم به اعتماد شما خیانت نکنم

به گزارش بازتاب آنلاین مسعود پزشکیان در بیانیه ای خطاب به مردم ایران تاکید کرد: از روزی که نماینده شما، رئیس جمهور و حافظ قانون اساسی شدم، متعهد به اجرای فرمان امیرالمومنین علی (علیه السلام) هستم. به مالک اشتر می‌گوید: «برگزیده‌ترین وزیران باید کسانی باشند که در آنچه انجام می‌دهی یا آنچه می‌گویی حقایق تلخ را به تو می‌گویند و خداوند آن را برای دوستانش نمی‌پسندد و آنان تو را یاری می‌کنند». کم کن و تو را به پرهیزگاران و راستگویان ملحق کن و آنان را چنان تربیت کن که ثروتمند شوی. از ستایش کار بیهوده ای که انجام نداده ای دلخوش مکن، که ستایش زیاد موجب رضایت و طغیان می شود.

متن کامل بیانیه مسعود پزشکیان خطاب به مردم ایران را بخوانید.

نام خداوند بخشنده
ملت شریف و نجیب ایران

حضور معنادار شما در انتخابات را تبریک می گویم. شما با رای آگاهانه خود به ایران برگشتید یا نگران بودید. خدای بزرگ را شاکرم که نیروی اندکم مرا بر آن داشت تا توان بی حد و حصر تک تک شما را بیان کنم تا بتوانیم از رنج های فراوان یکدیگر صحبت کنیم و چرخه پیشرفت و توسعه ایران را تامل کنیم.

همه کسانی که آمدند و آگاهانه تصمیم گرفتند، چه به من رای دادند و چه به رقبای من، فرصت جدیدی ایجاد کردند تا صدایشان شنیده شود و توانایی هایشان دیده شود.

همه کسانی که نیامدند و هنوز در کارآمدی رای خود تردید داشتند به فکر هر دو بخش ایران هستند و دلشان به تحقق عدالت و آزادی و پیشرفت ایران پایبند است و ایران را مال همه ایرانیان می دانند.

هنوز یک مرحله دیگر تا انتخاب نهایی باقی مانده است. حضور موثر شما در دور دوم انتخابات این گام دوم و سپس گام بلند مشترک دیگری را برای ایران رقم خواهد زد.

ما یک هفته فرصت داریم تا دوباره بحث کنیم و نگرانی ها و نگرانی ها و حتی انتقادات و اعتراضات رایج را در رفتارهای سیاسی رایج بگنجانیم.

قدم بعد از پیروزی انتخابات، گام بازگرداندن انتخاب مردم به مردم و بازخوانی همه اصول و آرمان هایی است که ملت در این سال ها از زبان اسلام و انقلاب خود شنیده است: گام بازگشت به عدالت گمشده و تامین آزادی های محدود و رفع موانع پیشرفت برای همه. از طرف ایرانی، حرکت در جهت اصلاح رویکردهای غلط و رویه های ناکافی دولت در جهت خواست و رضایت عموم مردم. پس وقتی فراغت یافتی، دوباره یک قدم به جلو برو: فَردا فرغت فانْسبْ وَیلَی ربِّکَ فِرغْغْ.

ملت آگاه ایران؛

شما در انتخابات دیدید و شنیدید که من وعده های بی اساس ندادم، بلکه گفتم به برنامه ها و وعده های فراموش شده در دولت برمی گردم. به فصل حقوق ملت در قانون اساسی و سند چشم انداز 20 ساله ایران که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و قصد دارد ایران را در 4 برنامه توسعه در منطقه اول و جایگاه شایسته ای در جهان داشته باشد.

گفتم به دادگستری برمی گردم چون دیده ام و می بینم که احساس تبعیض و بی عدالتی و همچنین از دست دادن فرصت های برابر باعث نگرانی، نارضایتی و نارضایتی اکثریت ایرانیان در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… مناطق فرهنگی گاهی اوقات فلدر را ناامید می کردند.

گفتم به آزادی برمی گردم چون مداخلات نابجا و فراقانونی دیده ام که گاه به تضعیف اسلام و انقلاب و نظام و بی احترامی به کرامت انسانی و جامعه منجر شده است. زنان و جوانان، صاحبان اندیشه، دانش، فرهنگ، هنر، اقوام، پیروان مذاهب، سرمایه گذاران و کارآفرینان همه خواستار اصلاح و بهبود وضعیت موجود هستند. ایران را نمی توان یک رنگ کرد و نسل ها و مطالبات جدید را نادیده گرفت.

گفتم با توجه به شدت فرسایش و عدم تعادل در آب، انرژی، محیط زیست و اقلیم، خود را وقف حفظ و احیای منابع توسعه ایران خواهم کرد. گفتم به عدالت اقتصادی برمی گردم زیرا بهبود معیشت مردم و تامین زندگی عادی شهروندان در اولویت است.

گفتم به تنش زدایی در سیاست خارجی و حل معضل تحریم های سرکوبگرانه بر اساس اقتدار ملی و تعامل سازنده برمی گردم، زیرا حل مشکلات اقتصادی و توسعه ای ایران ابتدا از سیاست می گذرد. من می دانم که مشکلات قریب الوقوع و آینده ایران دشوار و گاه مزمن و پیچیده است. اما در فضای امید، اعتماد، همبستگی و مشارکت شما گره ها باز می شود.

رای شما در اینجا بر من سنگینی کرد. من متعهد می شوم به اعتماد شما خیانت نکنم. به من رای دادند چون گفتم: همه جا راست گفته ام و دروغ نگو. من ادعای امتیاز خاصی نکرده ام و هیچ فسادی نشان نداده ام. گفتم: اداره و اصلاح امور را به قانون و تخصص و خرد جمعی برای حفظ حقوق ملت و رفع تبعیض و بی عدالتی می سپارم. گردن من هنوز به این حرفها آویزان است و از این به بعد با شما موافقم که رای خود را برای ایران نگه دارید. پس از انتخابات اگر دیدید که از مسیر اخلاق و انصاف و قانون منحرف شده ام یا به خواسته های شما عمل کرده ام، لطفاً با به چالش کشیدن و انتقاد و اصلاح مرا به جایگاه عدالت و عدالت برگردانید.

از روزی که نماینده شما و رئیس جمهور و حافظ قانون اساسی شما شدم، بر اجرای فرمان امیرالمومنین علی (علیه السلام) به مالک اشتر که می فرماید: «وزرا برگزیده شماست، متعهد هستم. تلخ ترین حقایق را باید به تو بگوید.» و در آنچه انجام می دهید یا می گویید، و خداوند آن را برای دوستانش نمی پسندد، و کمتر به شما کمک می کنند و به پرهیزگاران و راستگویان ملحق می شوند و آنان را چنان برانگیزانید که انجام دهند. زیاد تو را ستایش نکن و از ستایش کار بیهوده ای که به یاد نیاورده ای خوشحال نشو، زیرا ستایش زیاد موجب خودپسندی و عصیان می شود.

مردم فهیم ایران; نتیجه انتخابات رقابتی و مؤثر پیروزی گفتگو و مدارا بر خشم و بدبینی، پیروزی عمل بر جدایی، پیروزی آشتی و اجماع ملی بر درگیری و اختلاف است. اساس رای نهایی شما پیروزی نگاه به آینده بر ماندن در گذشته، پیروزی فرصت سازی بر ایجاد تهدید است. پس بیایید یک قدم دیگر به جلو برداریم تا ایران داوطلبانه یا انتقادی به عدالت و آزادی بازگردد و آن را تعمیم دهد، همانطور که فردوسی بزرگ می گوید: «اگر به کشوری ثروتمند هدیه بدهید، ثروتمند می مانید و از آن هدیه خوشحال می شوید».

بیایید برای پیشبرد مطالبات عدالت خواهانه خود در جامعه و حکومت، با هم بازی کنیم، نه در برابر هم. روزنه امید را به آینده باز کنیم. راه من راه پیشبرد مطالبات ملی و تامین منافع ملی از طریق اجماع ملی و بازگشت به مردم است و دولت من حکومت وحدت ملی برای پاسخگویی به ملت و عبور از بحران ها خواهد بود.

در این مقام من مسعود هستم پزشکیان شناخته خواهم شد؛ دکتر مردم و وزیر دولت اصلاحات و نماینده صریح مردم صدای بی صداها و خاک ملت ایران. از شما می خواهم که پشت هر موضع گیری و انتقاد سیاسی، فرصت انتخابات پیش رو را از دست ندهیم و کار را ناتمام نگذاریم. امروز سخت است، اما می توانیم با لطف خداوند و حضور موثر او و رای معنادار در مرحله دوم آینده خود را روشن تر کنیم.

خدایا آخر کار باشد
تو خوشحالی و من نجات پیدا کردم
مسعود پزشکیان

2727

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا