اخبار روز

پزشکیان: حقوق مناسب به کارمند بدهید، خودش خانه می خرد/ همه ارز ترجیحی می گیرند، اجاره است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه آخرین مناظره برنامه های اقتصادی خود را ارائه کرد.

مهمترین پاسخ ها پزشکیان به شرح زیر است:

* از آنجایی که دکتر یک سری سوال پرسیده است، باید به آنها پاسخ دهم و بعد وارد تاپیک شوم.

*{با بالا بردن نمودار}: این وضعیت مسکنی است که قرار بود در دولت شهید رئیسی ساخته شود، فقط مجوز داده شد اما ساختمانی ساخته نشد. مگر نگفتند ما سالی یک میلیون درآمد داریم؟ چرا حقیقت را به مردم نگفتند؟ ما قانون داریم چرا اجرا نمی کنند؟ زمانی که من وزیر بودم پول را وارد مجلس نمی کردند، یعنی قانون اجرا نمی شد.

*حقوق کارمند را بدهید، خانه می خرد و وام می گیرد. با این حقوق کارمندان تا صد سال آینده نمی توانند در تهران خانه بخرند. دولت در ناامیدی مجبور به چاپ پول است. کاری که در این مرحله می توانیم انجام دهیم واردات ارزهای خارجی برای جلوگیری از تورم است.

* تورم باعث شد دولت دست به جیب مردم بزند. ما عدم تعادل در گاز، انرژی و ارز داریم. ما برای یارانه انرژی پول زیادی می دهیم. اگر بتوانیم تورم را کنترل کنیم، می توانیم سایر مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

* همه یک ارز ترجیحی دریافت می کنند، آن رانت است، به غیر از ارز ترجیحی برای دارو، آب و برق و غذا. در کل باید ارز را تک نرخی کنیم.

* اگر بازار را آزاد بگذاریم پتروشیمی ارزش صادرات ندارد. دولت در بازار دخالت می کند، به طوری که وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا