اخبار روز

پزشکان: هرکس 10 یا 15 میلیون درآمد دارد مالیات ندهد! / دولت آینده دولت مسعود مزیکیان است نه دولت X و Y / باید FATF داخلی را اجرا کنیم.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مسعود مزکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری بود.

وی در ابتدای این گفتگو درگذشت کارگران معدن شازند را تسلیت گفت و برای قربانیان این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق کارگران پایمال نشود.

مسعود بیزیکیان در این گفتگو به سوالات مردم پاسخ داد که در ادامه می خوانید;

*{پاسخ به سوالی در مورد مشکلات کشاورزان}: کشاورزان قشر زحمتکشی هستند و وزارت جهاد کشاورزی اگر اطلاعاتی از کشت داشته باشند و بازار را بشناسند می تواند به فروش بهتر این عزیزان کمک کند. من خودم کشوری در آذربایجان غربی دارم و در نوجوانی کشاورزی می کردم. همه باید ببینند چه بازاری برای تولید وجود دارد. بسیاری از کشاورزان هزینه کاشت را داشته اند و برداشت ندارند، بنابراین ما باید مطمئن شویم که کشاورزان برداشت خود را دارند. این چارچوب باید نوشته و ویرایش شود و ما این کار را با متخصصان انجام خواهیم داد. من تضمین می کنم که اگر رئیس جمهور شوم مشکلات را حل خواهیم کرد.

*{درباره مشکلات نظام آموزشی و تفاوت مدارس}: کیفیت آموزش در مناطق دورافتاده نباید با مراکز شهرها متفاوت باشد، این روند باید حذف شود، استاندارد مدارس دولتی نباید متفاوت باشد. و اگر چه اصلاح این شرایط وظیفه دولت است. با وزرای سابق هم جلساتی داشتیم تا از خواسته معلمان مطلع شویم.

* در مورد معلمان هم ما هزینه کردیم و نتوانستیم رضایت آنها را جلب کنیم، سیستم ارزشیابی معلمان به درستی اجرا نشد و آنچه نوشته شد باعث نارضایتی شد و برای آن هزینه شد. هر اقدامی از سوی دولت باید با مشارکت علاقمندان انجام شود. هر اقدامی که می خواهیم انجام دهیم باید به گونه ای انجام شود که از شواهد برای اطلاع از تصمیم استفاده شود.

* موضوع سال “مشارکت عمومی” است، اما همچنین دستورالعملی است برای انعکاس و مشورت با همه کسانی که با آنها کار می کنیم.

*من در رشته خودم متخصص هستم، اما اگر بخواهم عمل کنم، متخصص بیهوشی این کار را انجام می دهد. روش های علمی خاصی برای حل یک مشکل وجود دارد. وقتی صحبت از سؤالات اقتصادی می شود، باید به نظر کارشناسان برجسته نگاه کنید. بعضی ها متخصص نیستند و ما به آنها می گوییم متخصص. میدونم کدوم کارشناس رو قبول کنم چون خودم استاد دانشگاه هستم و نظرات رو میدونم.

*دنیای کار کارشناسی بسیار کوچک شده است. هر کس ادعا کند ما متخصص هستیم، مردم را فریب می دهد.

*در صورت اختلاف نظر در شورای عالی امنیت ملی، نظر کارشناسی شخص ذینفع با تجربه، نتایج و اسناد بین المللی پذیرفته شود.

* باید کاری کرد و روندی اجرا شود که حقوق و تورم را متعادل کند. این سوال در قانون مجلس آمده است.

*دولت کسری بودجه دارد بنابراین نمی تواند این تعدیل را در حقوق و تورم اجرا کند. اما دولت باید درآمدزایی کند.

* اعتراض کارمندان و مستمری بگیران نیز دلیلی مشابه دارد و هر لحظه حق دارند اعتراض کنند.

*(برنامه ساماندهی نیروهای شرکتی): به گفته مجریان آن این کار برای افزایش بهره وری انجام شده است اما جذب نیروهای شرکتی عین بی عدالتی است و افراد در همین شرایط یکی 10 میلیون می گیرند و دیگری 20 میلیون. ابتدا حرف های خوبی زدند که ما می خواهیم کرامت انسانی را حفظ کنیم و کارایی را افزایش دهیم، اما چرا هزینه آن را نمی دهیم؟

* ما این موضوع و نمودار سازمانی را اصلاح خواهیم کرد و افراد را استخدام خواهیم کرد.

*کسانی که از مالیات فرار می کنند، کارمند و کارگر نیستند، حقوق 10، 15 میلیونی که نباید مالیات بدهند!

* کارمندان و کارگران به هیچ وجه نباید مالیات بگیرند اما از حقوق آنها کسر می شود.

* هدف از شفافیت داده ها شامل کسانی می شود که به دلالی، قاچاق و پولشویی می پردازند و همچنین از پرداخت مالیات فرار می کنند.

*(در خصوص شفافیت مالکیت مسئولین): اگر بخواهم چیزی به مالکیتم اضافه کنم و معامله کنم راه با شفافیتی که از من می خواهند بسته نمی شود چون به حساب دوست پسرم واریز می کنم. اگر یکی بخواهد بزند و گره بزند کار خودش را می کند و بعد از مسئولیت به من و شما می خندد.

* می توانید مطابق آداب و رسوم اجتماعی هر طور که می خواهید لباس بپوشید. این موضوع باید در مجامع بین المللی نیز مورد توجه قرار گیرد. نمی شود در پوشیدن لباس گیر کرد و گفت که افراد خاصی چه می گویند بپوش.

* عرف یعنی آنچه در جامعه بد نیست، معروف است. ما حق نداریم به شما بگوییم همانی باشید که ما می خواهیم. خارج از هنجار بودن، هنجارشکنی است. اغلب افراد لباس متفاوتی با لباس خانه ما می پوشند، ما باید گناه خود را بپذیریم.

*(در پاسخ به این سوال که آیا دولت شما دولت سوم حسن روحانی است؟): اگر روش های قبلی اجرا می شد چه لزومی داشت؟ نبود امکان نداره بیام نیاز به تغییر وجود دارد.

* دولت آینده دولت مسعود مزیکیان است نه دولت X و Y

*(در مورد افزایش قیمت بنزین): اینکه می گویند من طرفدار بنزین 20 هزار تومانی هستم اشتباه است. هر اقدامی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد، حتی صورت نخواهد گرفت و با مشارکت مردم صورت خواهد گرفت. در کشورشان که نه ماشین دارد و نه برق، نه یارانه می گیرند و نه سودی می برند.

*شفافیت، شفافیت آرا نیست، بلکه شفافیت رانت هایی است که ما ایجاد می کنیم.

* باید FATF داخلی ایجاد کنیم. بیایید خودمان FATF را قبول کنیم که مثلاً آمریکا نمی فهمد به کدام کشورها پول می دهیم. ما که علناً می گوییم از فلسطین دفاع می کنیم!

*شفافیت یعنی نخوردن و نگرفتن و قاچاق. آیا این سوالات روشن می شود یا اینکه رای نماینده مشخص می شود، فرقی می کند؟!

2727

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا