۱۴۵۸۰۸۲


۰۸ مهر ۱۴۰۳ ۰۹: ۳۲


بهترین ها: اصفهان به عنوان یک مرکز مهم در تاریخ و تمدن ایران شناخته می شود. این استان با تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی خود همواره نمادی از همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام و مذاهب مختلف بوده است. اما در سال های اخیر برخی گروه های سیاسی در تلاش هستند تا اصفهان را به مشهد دوم تبدیل کنند.

فشار بر هویت محلی

در سال های اخیر فشارهایی برای تغییر هویت محلی اصفهان وجود داشته است. برخی از گروه ها با هدف ترویج نوع خاصی از تفکر مذهبی و سیاسی سعی در تأثیرگذاری بر فرهنگ و آداب و رسوم محلی دارند. این فشارها در حالی صورت می گیرد که اصفهان به عنوان شهری با تاریخ غنی و فرهنگ متنوع شناخته می شود. اصفهان یکی یکی از مراکز گردشگری ایران به شمار می رود و با ایجاد تغییراتی که هیچ ربطی به هویت این شهر ندارد، چیزی جز نابودی تدریجی یک اثر تاریخی مهم ایران نخواهد داشت!

پروژه اصفهان مشهد با موفقیت انجام می شود

تنوع ایدئولوژیک را نادیده بگیرید

اصفهان مانند یکی یکی از مراکز مهم مذهبی ایران و محل زندگی سایر اقوام و مذاهب نیز بوده است. زرتشتیان، یهودیان و مسیحیان در این استان زندگی می کنند و هر کدام از آنها در تاریخ و فرهنگ اصفهان سهیم هستند. بی توجهی به این تنوع و تلاش برای ایجاد نسخه واحد دین و سیاست می تواند به تضعیف هویت فرهنگی این استان منجر شود. علاوه بر این، چنین اقداماتی می تواند باعث ایجاد حس بیگانگی در میان اقلیت های مذهبی شود. وقتی گروه خاصی سعی می کنند دیگران را به طرز فکر خود بکشانند، این عمل نه تنها بر روابط اجتماعی تأثیر منفی می گذارد، بلکه می تواند تنش های اجتماعی را نیز ایجاد کند.

تاریخ اصفهان در بحبوحه تحولات سیاسی.

اما عجیب است که اصفهان با وجود آبادانی زیاد و محله های گاه مدرنش، شانس آورد که در انتخابات تیرماه نامزدی چون جلیلی داشت. اگر به عنوان مسافر از اصفهان عبور کنید، متوجه می شوید که کافه ها و بارهای مدرن زیادی در آنجا وجود دارد. این شهر حال و هوای کنونی خود را به این شهر بخشیده است، اما چرا مردم این شهر در هر انتخاباتی به دورترین گزینه ممکن رای می دهند، هر چقدر هم که تفکر سنتی در این شهر ریشه دوانده باشد اما به هر حال نسل های جوانی که در آن زندگی می کنند؟ این شهر همین جمعیت را دارد و مهم این است که چطور روزی احمدی نژاد و روزی جلیلی رای اول را در این شهر دارند؟

پروژه اصفهان مشهد با موفقیت انجام می شود

آنچه در اینجا جای تعجب دارد این است که از اصفهان به عنوان یک کلانشهر یک سوگیری سیاسی دیگر انتظار می رود، ای کاش کارشناسان پژوهشی و پژوهشی حال و هوای سیاسی و اجتماعی اصفهان را تشخیص می دادند، جالب است که این آسیب در اطراف وجود ندارد. شهرهای اصفهان و مثلا نجف آباد حال و هوای دیگری دارند. این که گفتیم مضر است به این معنا نیست که رای دادن به امثال جلیلی مضر است، به این معناست که این عدم تمایل به ترقی، این غوطه ور شدن در دل نشانه قهقرایی است. وگرنه هم جلیلی و هم پزشکیان قطعا مورد احترام هستند.

حرف آخر

در نهایت شاید بهتر باشد اصفهان با حفظ تنوع عقیدتی و فکری خود با چنین تلاش هایی مخالفت کند. تنها با احترام به تفاوت ها می توان آینده روشنی را برای این استان رقم زد. اصفهان در طول تاریخ نماد همزیستی و تعامل فرهنگی بوده است و هیچ چیزی نمی تواند هویت این شهر را تحت تأثیر قرار دهد.





برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.








ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان.

همراه با تضمین و تضمین کیفیت.

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب.

ایمپلنت با 15 سال گارانتی، 8.9 میلیون توکن






منبع:برترینها

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما