اخبار روز

پروژه مخفی بستر دریای چین؛ یک سلاح قدرتمند در دست ساخت است!

با توجه به احتمال درگیری در اقیانوس های هند و آرام در سال های آینده، انتظار می رود زیردریایی ها نقش مهمی در جنگ ایفا کنند. تام شوگارت، تحلیلگر دفاعی، مجموعه ای از تصاویر ماهواره ای را در حساب کاربری X خود (توئیتر سابق) منتشر کرد که ممکن است کلاس جدیدی از زیردریایی های چینی در حال ساخت را نشان دهد.

به گزارش بازتاب آنلاین، اطلاعات ارتش آمریکا تخمین می زند که نیروی دریایی چین حدود 45 زیردریایی دیزلی-الکتریکی دارد. حدود نیمی از آنها متعلق به کلاس یوان (Type 039A/B) هستند و توانایی شلیک موشک های کروز را دارند.

اما بر اساس تجزیه و تحلیل شوگارت از تصاویر ماهواره ای از شرکت جهانی تصویربرداری Planet Labs، نیروی دریایی چین ممکن است بر روی نوع جدیدی از کشتی کار کند.

یک زیردریایی جدید چینی می تواند نیروی دریایی ایالات متحده را مجبور کند که وضعیت و استراتژی خود را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تنظیم کند.

این زیردریایی جدید مجهز به امکاناتی است که در دیگر زیردریایی های چینی وجود ندارد. زیردریایی جدید چین به فناوری X-star مجهز شده است. طراحی صلیبی X-stern قدرت مانور بیشتری را ارائه می دهد که یکی از ویژگی های مهم بقای زیردریایی و اثربخشی آن در جنگ است. زیردریایی هسته ای کلاس کلمبیا نیروی دریایی ایالات متحده که به زودی ساخته می شود، از فناوری X-Star بهره می برد. زیردریایی جدید بیش از 80 متر طول دارد.

نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق، نام رسمی نیروی دریایی چین، به حدود 61 زیردریایی از همه نوع مجهز است. به ویژه، پکن دارای 45 زیردریایی تهاجمی، 9 زیردریایی هسته ای و 7 زیردریایی مسلح به موشک های بالستیک هسته ای است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا