دو ماه و نیم از اکران فیلم «6 صبح» به کارگردانی مهران مدیری می گذرد اما فروش این فیلم به 7 میلیارد تومبی هم نرسیده است. در مجموع 106000 نفر برای دیدن این فیلم به سینماها رفته اند. همان فیلمی که کارگردانش مهم ترین کمدین سینما و تلویزیون است و علاوه بر کارگردانی در آن بازی هم می کند. در حالی که اولین فیلم این کارگردان با نام «پنج بعدازظهر» که تابستان 1395 اکران شد، یک میلیون و 200 هزار تماشاگر داشت و با گیشه 8 هزار تومانی 9 میلیارد فروخت. نکته جالب اینجاست که در آن زمان کارگردانی معتقد بود که عده ای با خصومت شخصی علیه فیلم او نقد می نویسند و همین باعث افت مخاطبان فیلم شد. حالا بدون دشمنی های شخصی، تعداد بینندگان «لاس 6 صبح» به 120 هزار نفر نرسیده است..

به گزارش بازتاب آنلاین، با نگاهی به نمودار فروش نیمه اول 1403 می توان فروش بسیار کم «6 صبح» را اتفاقی عجیب دانست و برخلاف زمان اکران «5» از یک مدیر جذابتر است. بامداد” دیر،” او دیگر بدکاران و دشمنی شخصی را مقصر سقوط دانست. مخاطبان شما آن را نمی دانند.

سیامک انصاری و امیر جعفری در نمایی از فیلم ساعت 5 عصر

تابستان 1395 که فیلم «پنج بعدازظهر» به کارگردانی مهران مدیری اکران شد و در روزهای اول نتوانست انتظارات این کارگردان را برآورده کند، در مصاحبه ای به منتقدان و خبرنگاران حمله کرد. که نقدهای منفی درباره فیلمش نوشته بود. وی آنها را روزنامه نگار و منتقد بدون خصوصیات انسانی خواند و گفت: هنوز یک روز از اکران فیلم «پنج بعدازظهر» 6 مقاله و یادداشت منفی منتشر شد، درست فهمیده بودند، فیلم را منفجر کرده بودند. مشخص بود که آنها دشمنی شخصی دارند یا در تست بازیگری قبول نشدند یا قرار بود در یک فیلم کاری انجام دهند و من به آنها اجازه ندادم یا قرار بود معروف شوند و من جلوی آنها را گرفتم یا چیزی. این رفتار بسیار غیرانسانی است.

وی تاکید کرد: انتقادات غیرانسانی برخی از افرادی که حتی فیلم «پنج بعدازظهر» را ندیده بودند، در سینما جهت دیگری پیدا می کند. فروش فیلم ابتدا افزایش یافت و سپس خیلی سریع تثبیت شد. چون آن افراد روی نظرات مردم تأثیر گذاشته بودند و مردم گفته اند که اگر اینقدر بد باشد، هدر دادن پول و وقت است که آن را ببینید.»

پرهیز از مصاحبه قدیمی مهران مدیری که انتقاد را عامل ریزش مخاطبان فیلم «ساعت 5 بعدازظهر» می دانست | آقای مدیری که باعث شد «6 صبح» فروش نرود؟
سمیرا حسن پور در نمایی از فیلم سینمایی «6 صبح»

حالا هفت سال از اکران فیلم «پنج بعد از ظهر» می گذرد و دومین فیلم این کارگردان به نام «شش صبح» چندین برابر بدتر از اولی در گیشه شکست خورده است. اگر «ساعت 5 بعدازظهر» یک میلیون و 200 هزار تماشاگر داشت، «6 صبح» به 120 هزار نفر نمی رسید و فروش آن از شش میلیارد تومان در جدول فروش سال 1403 فراتر نمی رفت. این فیلم جایگاه 18 را به خود اختصاص داده است در حالی که در در سال 2016، «5 بعد از ظهر» هفتمین فیلم به شمار می رفت و در بین ده فیلم، پرفروش ترین فیلم آن سال بود.

مهران مدیری حالا نه مصاحبه ای انجام داده و نه درباره دلیل فروش نکردن فیلمش صحبتی نکرده است. به نظر می رسد «6 صبح» حتی برای خود کارگردان فیلم قابل قبولی نبوده و این بار به منتقدانش حق رد و نقد منفی را داده است و مردم تمایلی به دیدن آن ندارند.

مدیری اخیراً با دو مسابقه «اسکار» و «گلی‌پوش» بیشتر در کانون توجه قرار گرفته است تا فیلمی که انتظار می‌رفت او را احیا کند. حال باید دید آیا مدیری دست از ساختن فیلم برمی‌دارد و به عنوان مجری و بازیگر فیلم‌ها و سریال‌ها به کار خود ادامه می‌دهد یا یک بار دیگر آستین‌ها را بالا بزند تا بار دیگر قدرت خود را به نمایش بگذارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما