اخبار روز

پرش ارتفاع پاریس؛ از قهرمانی معمولی تا اشتباه تاریخی

فینال پرش ارتفاع مردان در المپیک 2024 پاریس با اتفاقات عجیبی همراه بود. در ابتدا هامیش کر و شلبی مک ایون مدال طلا را به اشتراک گذاشتند، اما تصمیم مک یوون برای ادامه رقابت، این رویداد را به یک درام ورزشی تبدیل کرد و کر تنها برنده آن بود.

در فینال رقابت های پرش ارتفاع مردان در المپیک 2024 پاریس یکی این یکی از دراماتیک ترین لحظات تاریخ این ورزش بود.

به گزارش “ورش سه”، در این رقابت هامیش کر از نیوزلند و شلبی مک ایون از آمریکا هر دو در اولین تلاش موفق شدند به ارتفاع 2.36 متر برسند و بدین وسیله هر دو به مدال طلا دست یافتند.

اما داستان به همین جا ختم نشد. مک ایون که به نظر می رسید به تنهایی می خواهد تاج و تخت پرش ارتفاع پاریس را تصاحب کند، به سمت دیگر برگشت و برای ادامه رقابت با کر فریاد زد “پرش، بپر”. تصمیم او منجر به اضافه شدن یک جهش اضافی به مسابقات شد.

در پرش اضافی، هر دو ورزشکار موفق به دور زدن 2.38 متر نشدند و پس از چندین تلاش ناموفق، کر موفق شد 2.34 متر را دور بزند و مدال طلا را از آن خود کند، در حالی که مک یوون مدال نقره را به دست آورد.

این اتفاق باعث شد مک ایون به دلیل تصمیم عجولانه و تصمیمش برای ادامه رقابت، مدال طلا را کسب نکند. یکی این یکی از بزرگترین اشتباهات در ورزش به حساب می آید. کر با این پیروزی نام خود را در تاریخ ورزش ثبت کرد و قهرمان پرش ارتفاع المپیک 2024 پاریس شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا