اخبار ورزشی

تجربه بیشتر پرسپولیس در خط دفاع!/ استقلال باید با درایت عمل کند

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، در چارچوب رقابت‌های مرحله پایانی جام حذفی، تیم‌های استقلال و پرسپولیس امروز _چهارشنبه دهم خردادماه_ از ساعت ۱۹:۴۵ با قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. شهرآورد یکصدویکم پایتخت در شرایطی انجام می‌شود که شاگردان گل‌محمدی قصد دارند لیگ بیست‌ودوم را با دبل قهرمانی به پایان برسانند و آبی‌پوشان نیز تلاش می‌کنند با کسب قهرمانی جام حذفی به کار خود در لیگ بیست‌ودوم پایان دهند. نکته جالب توجه در خصوص جدال سرخابی‌ها این است که در صورت قهرمانی شاگردان ساپینتو بار دیگر این دو تیم در دیدار سوپر جام به تقابل با یکدیگر خواهند پرداخت.

خبرنگار پی ام آپ در مورد شرایط شهرورد یکصداویکام و بررسی مشکلات فنی تیم های استقلال و پرسپولیس گفتگو با صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال جزئیات آن را می توانید در زیر بخوانید.

سرخابی ها از نظر فنی شرایط ایده آلی دارند

بازی پرسپولیس و استقلال باید یک برنده داشته باشد و نمی تواند مانند بازی های لیگ مساوی شود. هر دو تیم شرایط فنی خوبی دارند. چرا که پرسپولیس اخیرا عنوان قهرمانی را به دست آورده است و آبی ها در آخرین دیدارهای خود سرحال ظاهر شده اند و به جز بازی مقابل صنعت نفت در سایر دیدارها نیز نتایج خوبی کسب کرده اند.

در این شهرآورد باید از چند موقعیت استفاده کرد.

انتظار می‌رود یک بازی فنی را از سوی سرخابی‌ها شاهد باشیم. امیدوارم تکلیف تیم برنده در ۹۰ دقیقه مشخص شود. تیمی که شایسته باشد و از موقعیت‌ها استفاده کند، می‌تواند برنده شهرآورد ۱۰۱ باشد. هرچند به عنوان یک استقلالی علاقه دارم آبی‌ها پیروز میدان باشند. در این بازی کسب موقعیت دشوار است اما باید از اندک فرصت‌ها استفاده کرد؛ همانگونه که پرسپولیس در بازی لیگ از تک‌موقعیت خود بهره برد. استفاده کردن از موقعیت نیاز به تمرکز بازیکن دارد و آن‌ها باید قدر موقعیت‌ها را بدانند.

در بازی برگشت لیگ، آبی ها تلاش کردند اما…

استقلالی ها در بازی برگشت تمام تلاش خود را برای ارائه یک بازی فنی انجام دادند اما به دلیل دریافت گل و عدم استفاده از موقعیت ها، نتیجه را به دست حریف واگذار کردند. سرخپوشان تجربه بیشتری در خط دفاعی دارند و روند بازی را در شهرآورد کنترل کردند. آبی ها نیز در دقایق پایانی بازی احساسی و مستقیمی را به نمایش گذاشتند و همین موارد کار شاگردان گل محمدی را آسان کرد. قرمزها از نظر دفاعی بر بازی مسلط بودند وگرنه آبی ها تمام تلاش خود را برای تساوی انجام دادند.

پرسپولیس تجربه بیشتری در خط دفاع دارد/ استقلال برای برد باید منطقی بازی کند

بعید است شاهد بازی پر گل باشیم

این بازی بدون شک غیرقابل پیش بینی خواهد بود، اما با توجه به اینکه بازی فینال است و باید یک برنده داشته باشد، طبیعی است که شاهد بازی محتاطانه دو تیم باشیم. اینطور نیست که بگوییم شهرآورد 101 پر گل است چون سرخابی‌ها با یک گل می توانند قهرمانی را کسب کنند پس احتیاط وجود دارد. امیدوارم شاهد یک بازی دوستانه با حضور تماشاگران باشیم و شاگردان ساپینتو به خوبی ایده های خود را در زمین پیاده کنند.

شاگردان ساپینتو می توانند پرسپولیس را شکست دهند

هیچکس نمی تواند نتیجه این مسابقات را پیش بینی کند اما به هر حال من علاقه مندم استقلال قهرمان حذفی شود. آبی پوشان چون در بازی برگشت لیگ شکست خوردند در فینال به مصاف حریف خود می روند و به فکر پیروزی هستند. اما این انگیزه برای قهرمان شدن برای شاگردان ساپینتو نباید به گونه ای باشد که آن ها متضرر شوند. استقلال باید با حوصله و درایت بازی کند و این درست نیست که آبی ها برای انتقام بازی احساسی کنند. شاگردان ساپینتو برای جبران شکست باید منطقی بازی کنند و نتیجه را به نفع خود بگیرند زیرا تیمی که تحت تاثیر حواشی باشد نتیجه را از دست می دهد. استقلالی ها باید میدان را ببرند اما نباید احساساتی وارد زمین شوند چون این تیم با درایت و حوصله می تواند پرسپولیس را شکست دهد.

پرسپولیس تجربه بیشتری در خط دفاع دارد/ استقلال برای برد باید منطقی بازی کند

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا