اخبار روز

پرداخت 550 میلیون و 2 میلیارد وام مسکن تا روز شنبه

وام مسکن برای افرادی که فاقد مسکن هستند مهم است. رقم جدید وام مسکن دولت ریاست جمهوری در نیمه دوم سال به اوج خود رسید. وام مسکن نرخ سود خوبی دارد. جزئیات سپرده رهن اخبار دولتی با پیامدهای بلندمدت را با هم در سایت دیجی اینترتینمنت می خوانیم.

با وام رهنی 550 میلیونی مستاجرها صاحبخانه می شوند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت گفت: مبالغ جدید وام مسکن کارکنان صنعت نفت شامل وام خرید، تبدیل احسن و تعمیرات در نهایت تصویب و ابلاغ شد.

مهدی علی مددی با اشاره به اینکه مبالغ جدید وام مسکن کارکنان صنعت نفت اعلام شد، افزود: وام مسکن شامل وام خرید، تبدیل به احسن و تعمیرات پس از تصویب در هیات امنای صندوق ها و همچنین تایید نفت است. وزرا و در نهایت شورای اداری و استخدامی صنایع نفت را تصویب کردند.

وی ادامه داد: تسهیلات مسکونی شامل تسهیلات خرید به مبلغ 5.5 میلیارد ریال، تسهیلات تبدیل احسن به مبلغ 2.3 میلیارد ریال و تسهیلات تعمیرات مسکونی به مبلغ 750 میلیون ریال مصوب شد.

علی مددی تصریح کرد: این بخشنامه برای اجرا در شرکت ها و معرفی متقاضیان واریز به صندوق های بازنشستگی، پس انداز و اجتماعی کارکنان صنعت نفت صادر شد.

خبر خوش دولت برای متقاضیان وام 2 میلیونی مسکن

وام مسکن هم اکنون به حدود 2 میلیارد تومان افزایش یافته است که با این مبلغ می توانید در برخی از مناطق تهران آپارتمان های به اصطلاح نقلی خریداری کنید.

اخیرا وام خرید آپارتمان به یک میلیارد و 920 میلیون تومان افزایش یافته است. این محدودیت اعتباری برای خرید مسکن در تهران اعمال می شود. متقاضیان واجد شرایط دریافت وام مذکور برای خرید اوراق باید مبلغ تقریبی 400 میلیون تومان سپرده اولیه داشته باشند.

حال این سوال پیش می آید که در کدام مناطق تهران و در چه متراژی می توان با این مبلغ خانه خرید. بررسی آگهی‌های درج شده در سایت‌های املاک نشان می‌دهد که بیشتر واحدهای عرضه‌شده زیربنای حدود 40 متر دارند، البته در شهرهای جدید اطراف تهران از جمله فردیس متراژ به 87 متر افزایش می‌یابد.

بر این اساس یک واحد مسکونی 30 ساله به متراژ 33 متر در خیابان زنجان به قیمت 2 میلیارد تومان معادل هر متر مربع حدود 60 میلیون تومان به فروش گذاشته شد.

واحد مسکونی مسعودیه به طول 36 متر با قدمت 20 سال، بدون آسانسور و با پارکینگ، 1.9 میلیارد تومان (متر مربع حدود 52.7 میلیون تومان) قیمت دارد.

در فاز 11 شهر جدید فردیس، واحدی به طول 87 متر با آسانسور، پارکینگ و انبار که وضعیت وام آن مشخص نیست، به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان معادل هر متر مربع حدود 20 میلیون و 600 هزار تومان برای فروش گذاشته شد.

قیمت آپارتمان 87 متری در این فاز 2 میلیارد تومان است. در شهر ولیعصر یک واحد مسکونی 13 ساله به طول 41 متر با قیمت یک میلیارد و 930 میلیون تومان به مناقصه گذاشته شد. این واحد فاقد پارکینگ و انباری می باشد.

همچنین آپارتمان 50 متری خانی آباد با عمر 2 میلیارد تومان به مدت 16 سال، آپارتمان 40 متری در نواب با 20 سال ساخت 1.85 میلیارد تومان و سوئیت 36 متری با 28 سال ساخت در استاد معین. 1.95 میلیارد تومان است. دومی نه آسانسور دارد و نه جای پارک.

منبع: اقتصاد آنلاین

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا