اخبار روز

پرداخت یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمات به معلمان بازنشسته


به گزارش مانیبان به نقل از ایرنا، علی فرهادی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا در خصوص تعداد معلمان جدیدالورود به مدارس در سال جاری اظهار داشت: امسال در آزمون انتخاب معلم برای مهر ماهانه 21 هزار نفر پذیرش قطعی شده اند و در مرحله تکمیل ظرفیت تا 3 هزار نفر اضافه می شود و در مجموع حدود 23 تا 24 هزار معلم خواهیم داشت.

وی افزود: در آزمون دبیری و هنرآموزی پیش بینی ما این است که حدود 17 هزار نفر پذیرفته شوند و 18 هزار فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان داریم.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال حدود 69 هزار معلم در مقاطع ابتدایی و متوسطه در آموزش و پرورش جذب می شوند، ادامه داد: امسال نتایج آزمون استخدامی را زودتر اعلام کردیم تا این نیروها جذب شوند. مهر سازماندهی

فرهادی با بیان اینکه 176 هزار معلم کسری داریم گفت: با 69 هزار معلم تازه استخدام شده بخشی از نیروی انسانی تامین می شود و همچنین با بکارگیری کادر آموزشی همواره بخشی از کسری معلم برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می رود با بکارگیری بخشی از بازنشستگان و تعیین نیروهای خرید خدمات، مابقی این کسری را برطرف کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دغدغه کمبود معلم در مهرام نداریم، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم بیش از 70 هزار بازنشسته داشته باشیم، اما پیش بینی می شود بسیاری از آنها به خدمت ادامه دهند. معلمان در سنین پایین بین 48 تا 52 سال بازنشسته می شوند و دستور نهایی تعیین نیروهای خرید خدمت برای استان سیستان و بلوچستان را داریم و در تلاش هستیم تا قرارداد خرید خدمت را برای سایر استان ها نیز تکمیل کنیم.

فرهادی همچنین درباره اصلاح بخشنامه برای ادامه فعالیت معلمان بازنشسته توضیح داد: بخشنامه ای که ارسال کردیم بر اساس نامه سازمان اداری و استخدامی براساس ماده 103 قانون خدمات کشوری بود که تا زمانی که شرایط فراهم شود. احراز شرایط بازنشستگی اجباری تعیین شده است، آموزش و پرورش در صورت انجام اقدامات می تواند به خدمت بازنشستگان ادامه دهد، اما طبق ابلاغ برنامه هفتم پس از تاریخ ابلاغ آن بخشنامه، باید این مورد را اصلاح کنیم.

و افزود: اصلاحیه مبنی بر رفع تکلیف است اما به طور کلی تعداد زیادی از فرهنگیان که در شرف بازنشستگی هستند خواهان ادامه خدمت هستند و از آنها دعوت به ادامه خدمت می کنیم تا بتوانند ادامه دهند. یکی در دو سال آینده کمبود نیروی کار برطرف خواهد شد.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین معلمان بازنشسته در اوج توانایی ها و توانایی های خود هستند و نباید آنها را از وجودشان محروم کنیم.

ایجاد مشوق برای بازنشستگان و حق التدریس.

فرهادی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش چه نوع مشوق هایی برای بازنشستگان و کادر آموزشی در نظر گرفته است، تصریح کرد: با کمک دولت چهاردهم سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مصوب کردند آن دسته از معلمانی که ادامه دهند. برای بازنشستگی یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت آنها ارائه کنیم و به جای 12 ماه، 13 ماه حقوق در حکم استخدامی آنها لحاظ شود و در صورت تمایل می توانند سال آینده بازنشسته شوند و خدمت آنها الزامی نیست. برای ادامه دادن

وی درباره مشوق معلمان نیز گفت: امسال شهریه را به طور کامل پرداخت کردیم، سال آینده یک ماه شهریه به عنوان مشوق پرداخت می کنیم یعنی معلمان به جای 9 ماه حق التدریس 10 ماه حقوق دریافت می کنند. .


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا