پرداخت یارانه به معلمان با رقم نجومی


به گزارش مانیبان؛ وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران تمامی اطلاعات اقتصادی جامعه ایران را که بیش از 85 میلیون نفر دارد شناسایی کرده است.

وی افزود: میزان استقبال از طرح فجرانه بیش از 86 درصد بوده و این در مقایسه با آنچه قبل از اجرای پروژه وجود داشت، استقبال بسیار عجیبی است. 90 درصد از سه دهک بالای درآمدی جامعه از این طرح استقبال کردند که بی نظیر بود. این استقبال باعث تقویت سیستم زیرساختی شد و مردم بدون مشکل خریدهای خود را انجام دادند، البته در ابتدای پروژه مشکلاتی وجود داشت که در سه روز آن را برطرف کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دستاوردهای این طرح باعث شد ظرف سه ماه بیش از یک میلیون و 600 هزار تن مواد غذایی بسیج شود و از این نظر کمبودی نداشتیم که نشان داد امنیت کشور در بخش غذای ال بسیار بالاست. در سبد غذایی 11 قلم از جمله گوشت منجمد وجود داشت که گوشت گرم به آن اضافه و توزیع شد.

عسگریان اعلام کرد: با اجرای «طرح فجرانه» 159 میلیون بسته غذایی توزیع شد که این یک دستاورد است.

وی تصریح کرد: طرح دیگری که اجرا شد امنیت غذایی کودکان بود و برای مشمولان این طرح در سه دهک اول یک میلیون تومان و در دهه های بعد 600 هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی به سرپرستان خانوار پرداخت شد. در ابتدا 132 هزار کودک شناسایی شدند اما امسال 167 هزار کودک مشمول این طرح هستند.

وی اشتغال ایرانیان را یکی دیگر از دستاوردهای این بانک برشمرد و افزود: این بانک زمینه را برای تعیین نرخ بیکاری فراهم کرده است تا جایی که امروزه می توان تعداد جمعیت فعال و بازنشسته، تعداد زنان سرپرست خانوار و تعداد زنان سرپرست خانوار را شناسایی کرد. تعداد افراد فعال کشور است و این اطلاعات در اختیار نمایندگان مجلس و استانداران قرار می گیرد. از طریق سیستم‌هایی که طراحی می‌کنیم، می‌توانیم تعیین کنیم که کشور به چه رشته‌های دانشگاهی نیاز دارد و چه تعداد از دانشجویان به شغل نیاز دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بند الف تبصره 17 قانون بودجه سال 1402 نظام مزایای ایرانیان گفت: منفعت یعنی توسعه بر اساس سیاست کشور و تعادل خدمات دولت در جغرافیای اسلامی. . ایران که سامانه طراحی و پیاده سازی است و بیشتر اطلاعات از دستگاه ها به دست می آید و در این سامانه وجود دارد، البته بخشی از اطلاعات نیاز به زمان دارد تا بگذرد از جمله اسناد مربوط به اموال مردم آنچه در اختیار داریم. ما هنوز نتوانسته ایم از سازمان املاک و مستغلات که در اختیار قوه قضاییه است بگیریم که در حال تعامل و همکاری هستیم.

وی ادامه داد: باید منابع لازم را فراهم کنیم تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و بتوانیم از این ظرفیت در سراسر کشور استفاده کنیم. طبق الزام قانونی، داده ها باید دو بار در سال به روز شوند که پس از یک وقفه 2 ساله اجرایی می شود. در این خصوص به سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی اطلاع رسانی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای سامانه مزایا و کارآمدی سیاست های دولت برای کاهش محرومیت از جمله اطلاع رسانی زیرساخت های آموزشی، اظهار داشت: پنجره واحد خدمات اجتماعی نیز این است. یکی یکی از موضوعاتی است که راه اندازی شده است که بر اساس آن تمامی افراد نیازمند به کمک در یک سامانه تعریف شده و در این سامانه تمامی دستگاه های مددکار اعم از دولت و … ثبت نام می کنند. در حال حاضر حدود هزار سازمان مردم نهاد و خیریه نیز به این سامانه متصل هستند و اطلاعات خود را در اختیار ذی نفعان قرار می دهند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :