اخبار روز

پرداخت چهار هزار و 364 میلیارد ریال تسهیلات در کردستان

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از سنندج، جلال محمودیان، مدیر صندوق امداد استان کردستان در نشست با خبرنگاران گفت: صندوق امداد استان با هدف گسترش فرهنگ اعتبار و امداد رسانی تاسیس شد. به نیازمندان جامعه و از طریق اعطای وام، الحسنه برای رفع نیازهای اولیه از جمله اشتغال زایی، هزینه های عروسی، تهیه جهیزیه، درمان بیماری ها، ساخت و ساز، تهیه و تعمیر مسکن و کمک هزینه آموزشی مورد استفاده قرار گرفت. به حفظ خود کمک کرد – ارزش گذاری برای مشتریان و افزایش ایمنی روانی.

وی شعار صندوق الکرض الحسنه بهزیستی استان را «اینجا محل اجتماع خیرین است» عنوان کرد و افزود: هدف از تأسیس صندوق الکرض الحسنه بهزیستی استان شامل جذب است. ودیعه الکرض الحسنه از مشتریان و مشتریان، پرداخت تسهیلات اعتباری مختلف و استفاده از تسهیلات بانک های الکرض الحسنه و همچنین ارتباط و هماهنگی با موسسات غیرانتفاعی و موسسات خیریه مردمی به منظور تقویت و گسترش فرهنگ اعتبار، حفظ کرامت انسانی نیازمندان، کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده های جامعه هدف و تقویت خانواده های جامعه هدف.

مدیر صندوق قرض الحسنه امداد استان کردستان گفت: صندوق قرض الحسنه امداد استان به شبکه شتاب متصل است و خدماتی مانند صدور کارت بانکی، بانکداری اینترنتی و با بانک 34 شعبه و 750 باجه در دفاتر کمیته امداد دارای بیش از 9 میلیون حساب پس انداز از سهم بازار قرض الحسنه ایران به عنوان یک تجربه موفق است.

محمودیان با اعلام اعطای امین صندوق الویله الکرض الحسنه توسط بانک مرکزی برای هفتمین سال، گفت: واریز به این صندوق به نام یک خیر برای پرداخت الکرض الحسنه انجام می شود. صندوق تسهیلات به نیازمندان داده می شود و سودی به سپرده ها تعلق نمی گیرد.

وی با بیان اینکه همه مردم می توانند با افتتاح حساب کرز الحسنه در صندوق امداد استان به صورت عادی و ویژه در حمایت از نیازمندان مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: از یک حساب عادی کرز الحسنه مطابق با قوانین افتتاح شده از بانک مرکزی با داشتن کارت بانکی عضو شتاب و امکان دریافت در هر زمان، باعث تقویت منابع این موسسه و افزایش توان پرداختی ما می شود.

رئیس اداره امور صندوق قرض الحسنه امداد استان کردستان خاطرنشان کرد: افتتاح حساب کرز الحسنه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و پرداخت تسهیلات اعتباری بر اساس شرایط مندرج در قرارداد بین سپرده گذار انجام شده است. و صندوق امداد استان توسط سپرده گذار.

محمودیان گفت: خیرین می توانند با افتتاح حساب در صندوق، مبلغی را برای مدت معینی واریز کنند تا صندوق با مبلغ واریز شده تسهیلات قرض الحسنه مطابقت داشته باشد تا نیازهای اولیه نیازمندان و متقاضیان کمک از موسسه تامین شود. آنها می توانند مبلغ اعلام شده را در زمان توافق شده برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه چهار حوزه تسهیلات تجاری برای رفع نیازهای فوری نیازمندان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: صندوق در سال 1395 در کردستان تاسیس شد و از ابتدای تاسیس تا به امروز دارای شعبه مرکزی و 11 است. پیشخوان در سال گذشته ۴۳ هزار و ۴۳۱ فقره تسهیلات در حوزه های اشتغال، خودکفایی، کمک، ودیعه مسکن، ودیعه صدقه، خرید مسکن و فرهنگ سازی با چهار هزار و ۳۱۴ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال تسهیلات اعطا شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد استان کردستان از مجموع پرداختی 5 هزار و 421 فقره فقره در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: یک میلیون و 337 میلیارد و 787 میلیون و 400 هزار ریال در قالب تسهیلات حمایتی، استخدامی، مسکن و اداری به متقاضیان پرداخت شد.

محمودیان شعبه دیجیتال این صندوق را با 9 خدمت بانکی اصلی در سال جاری اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این شعبه حضور وام گیرنده و ضامن الزامی نیست و کار به صورت الکترونیکی انجام می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا