اخبار روز

پرداخت مطالبات مالباختگان از صندوق امانی بانک ملی


علی صالحی دادستان تهران و انقلاب اظهار داشت: پرونده سرقت صندوق امانات شعبه بانک ملی دانشگاه دارای 37 متهم است که چهار نفر از آنها شامل سه برادر و یک نفر از بستگانشان مستقیما متهم هستند. در اجرا. از این سرقت

صالحی افزود: بر اساس تحقیقات قضایی، دو نفر از سارقان صبح روز بعد از جنایت و قبل از خروج از کشور به مقصد کشور همسایه، بخش قابل توجهی از اجناس مسروقه را با منابع مالی وصول شده به خودروی خریداری شده وارد کردند. . و خودرو را در یکی از پارکینگ ها پارک کرده و ماموران انتظامی با دستور مقام قضایی علاوه بر این خودرو و کالاهای موجود در آن، قسمت دیگری از اشیای مسروقه را که متهمان به عنوان به بستگان خود تحویل دادند. یک امانت گرفته شده بود آنها بلافاصله شناسایی، کشف و مصادره شدند.

دادستان تهران با بیان اینکه مراحل شناسایی سارقان و دستگیری عاملان این سرقت به سرعت آغاز شد و طی دو سه روز به پایان رسید، گفت: وی یادآور شد: متهمان فراری نیز پس از یک هفته در کشور همسایه شناسایی و توسط پلیس بین الملل دستگیر شدند. اما به دلایل نامعلوم، آن کشور به مدت هفت ماه از استرداد آنها خودداری کرد تا در نهایت، در دی در سال 1401 این دو سارق نیز به کشور بازگردانده شدند.

دادستان تهران همچنین بیان کرد: اگرچه به منظور حسن نیت و اعتمادسازی به مالباختگان، در ابتدا 50 درصد از خسارات مطالبه شده این افراد توسط بانک به حساب های امانی به نام این افراد واریز می شد. ; اما با تکمیل تحقیقات از متهم، صدور قرار تامین کیفری و ورود سارقان به زندان و همچنین تکمیل مراحل مربوطه، روند پرداخت مطالبات مالباختگان این حادثه آغاز شد. دادستانی تهران به سرعت پرونده شکایت را آغاز کرد.

وی افزود: در ادامه رسیدگی و طرح موضوع در جلسه شورای عالی قضایی و صدور دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر تلاش برای احقاق حق فوری مالباختگان با ایجاد سازش بین آنها و بانک ها. . بنابراین، طی نامه ای از سوی این دادستانی خطاب به دولت وقت بانک ملی ایران، پیشنهاد شد با صاحبان صندوق های امانات مسروقه مذاکره و برای سازش با آن ها آماده شود. با پذیرش این پیشنهاد از سوی هیات مدیره بانک و صدور مجوز مورد نیاز از سوی مقام قضایی، نحوه اجرای تعهد با تشکیل جلسه ای بین دادستانی تهران و مدیریت از بانک.

به گفته صالحی، در این سیاست مقرر شده است که ابتدا متهمان به بانک دعوت شوند و مدارک و مدارک آنها توسط کارگروهی متشکل از دادسرای تهران، نماینده وزارت اطلاعات و نمایندگان نمایندگان قانونی بررسی شود. ، ادارات خزانه داری و حراست بانک و همچنین کارشناسان برتر طلا و جواهر کشور و سپس با بررسی اسناد و مدارک و بررسی کارشناسی مطالبات احراز شده مالباختگان پرداخت شد.

دادستان تهران در ادامه بیان کرد: در این راستا در مدت دو ماه، برگزاری جلسات مستمر، فشرده و شبانه روزی و بررسی قریب به هشت هزار صفحه اسناد و مدارک و انجام مشاوره های مختلف در مراکز خرید و صنف طلافروشان. از مجموع 155 شاکی که گاوصندوق آنها به سرقت رفته است. با پرداخت مبلغ تقریبی 2.290 میلیارد ریال به 145 نفر غرامت پرداخت شد و 10 نفر دیگر، 5 نفر که از ابتدا اعلام کرده بودند چیزی در گاوصندوق ندارند و 5 نفر از مالباختگان نیز انجام دادند. هیچ سندی نداشتند و به گفته های خود استناد کردند.

بر اساس این گزارش پلیس، ساعت 6 صبح روز شانزدهم خرداد ساعت 1401 هنگامی که کارکنان خدمات بانک ملی (شعبه دانشگاه تهران) درب شعبه اصلی را باز کردند و وارد شدند، مشاهده کردند که تمامی کابل های تلفن قطع شده و دوربین های مداربسته ساختمان و همچنین دزدگیر سیستم، قطع شده است. آسیب دیده. تخریب و از کار افتاده است. لذا بلافاصله مراتب را به رئیس شعبه و پلیس 110 اطلاع می دهند که با حضور ماموران بانک و پلیس و همچنین بررسی صحنه جرم مشخص شد سارقان با استفاده از روش تخریب وارد محوطه بانک شده اند. و سپس با قطع کابل های برق و مخابرات و همچنین تخریب دوربین ها، وارد شعبه داخلی شعبه شده و با استفاده از دستگاه فیوژن فلزی (ایر کات) درب ورودی صندوق امانات را تخریب و وارد آنجا شده و قفل 250 عددی را شکستند. در مجموع 1040 صندوق امانات که اموال حدود 145 از این صندوق امانات را سرقت کردند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا