اخبار روز

پرداخت فوق العاده به مستمری بگیران عصر امروز

وام برای بازنشستگان مدیرعامل بانک رفاه از واریز 30 میلیون تومان به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دکتر اسماعیل لالقانی با اعلام این خبر افزود: مبلغ این تسهیلات 20 میلیون تومان بود که با موافقت بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در این زمان 40 هزار وام قرض الحسنه به مستمری بگیران و مستمری بگیران واجد شرایط پرداخت می شود و برای هر استان سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است. ثبت نام این وام از طریق مراکز بازنشستگی هر استان انجام می شود. پس از رسیدن به حد نصاب تعداد ثبت نام کنندگان، وب سایت به صورت خودکار بسته می شود.

شرایط بیمه اجتماعی برای پرداخت وام به مستمری بگیران و مستمری بگیران این سازمان این است که متقاضی حداقل 78 سال سن داشته باشد، حساب بانکی متقاضی مسدود نباشد، تلفن همراه به نام داشته باشد. متقاضی عدم وجود سابقه چک دریافتی و بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (برای متقاضی یا ضمانت وام از شخص دیگر)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه در دو سال اخیر و موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ 100000 تومان.

بر اساس این گزارش، پس از اتمام این مرحله از ثبت نام که در غیاب مراکز مستمری بگیران در هر استان انجام می شود، اقدامات اداری و کنترل های لازم توسط بانک عامل آغاز و ظرف حدود یک هفته سرمایه گذاری انجام می شود. به حساب مستمری بگیران واجد شرایط واریز می شود.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران و مستمری بگیران؛ یکی یکی از خدمات رفاهی سازمان تامین اجتماعی برای بهبود وضعیت معیشتی مستمری بگیران است که با همکاری بانک رفاه کارگران انجام می شود. سال گذشته مبلغ ریالی این تسهیلات 20 میلیون تومان بود، امسال به 30 میلیون تومان افزایش یافته است و مراحل بعدی پرداخت این تسهیلات متعاقبا اعلام می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر اسماعیل لالقانی با اعلام این خبر افزود: مرحله اول پرداخت این تسهیلات بالغ بر 40 هزار فقره، امروز پنجشنبه 21 مهرماه انجام می شود. مرداد واریز ماهانه به حساب مستمری بگیران واجد شرایط به صورت غیرحضوری و بدون حضور شعبه و بدون نیاز به ضامن انجام شد.

با ثبت نام مرحله دوم وام بازنشستگی شروع کنید

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص ثبت نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه ای با مستمری بگیران و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و تصمیم گیری شد. که پس از اعلام آمادگی این دوستان بتوانیم تا چند روز آینده ثبت نام فاز دوم این تسهیلات را آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امروز جلسه ای با مستمری بگیران و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و مقرر شد با اعلام آمادگی این دوستان، مرحله دوم این تسهیلات تکمیل شود در چند روز آینده

ایلانا در پیامی نوشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص ثبت نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه ای با مستمری بگیران و کانون عالی مستمری بگیران داشتیم. قرار شد با اعلام آمادگی این دوستان، تا چند روز آینده بتوانیم برای مرحله دوم ثبت نام کنیم. دوم، بیایید با این تنظیمات شروع کنیم.

با برگزاری آیین تودیع اعزام اولین گروه از مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی به مشهد مقدس در ایستگاه راه آهن تهران، طرح کرامت رضوی سازمان تامین اجتماعی – اعزام رایگان مستمری بگیران به زیارت مشهد مقدس – است. در حال اجرا – امسال؛ با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان؛ محمد اسدی رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، علی اصغر بیات نماینده بازنشستگان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های مرتبط، اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی کانون عالی کارگران و مستمری بگیران بازنشسته و جمعی از معاونین و مدیران نهاد تامین اجتماعی.

میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان در این مراسم گفت: زیارت مستمری بگیران و اعزام این زائران به مشهد الرضا(ع) کار بسیار خوبی است که سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر شروع کرده که البته متوقف شد. مدتی به دلیل اپیدمی کرونا، اما خدا را شکر از سال 1401 دوباره در قالب طرح کرامت رضوی شروع شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سال های 1401 و 1402 توانست در مجموع بیش از 75 هزار بازنشسته را به این سفر معنوی اعزام کند. این سفرها از ابتدا از ایاب و ذهاب تا اقامت در هتل های مناسب شهر مشهد کاملا رایگان بوده و بر همکاران ما تاکید شده است که امکانات رفاهی خوبی را در اختیار بازنشستگان قرار دهند.

موسوی همچنین گفت: با همکاری مراکز ارشد قرار است امسال در قالب طرح کرامت رضوی حدود 70 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شوند. سال گذشته حدود 28000 مستمری بگیر و سال قبل از آن بیش از 50000 نفر به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی افزود: این سفر مختص مستمری بگیران و مستمری بگیران تهرانی نیست و مستمری بگیران همه استان ها در قالب سهمیه ابلاغی به استان ها به این سفر اعزام می شوند. از آنجایی که در برخی استان ها امکان حمل و نقل ریلی وجود ندارد، برنامه ریزی برای جابجایی زائران در سال جاری به استان ها واگذار شده تا تعداد بیشتری از بازنشستگان برای اعزام به این سفر معنوی هماهنگ شوند. همچنین از مدیران استانی تامین اجتماعی خواسته ایم با همکاری مراکز بازنشستگی و نمایندگان از سهمیه اختصاص یافته به هر استان استفاده کنند تا بتوانیم در سال جاری تمامی 70 هزار سفر برنامه ریزی شده را انجام دهیم.

وام برای بازنشستگان

ثبت نام مرحله دوم اعطای وام تامین اجتماعی به مستمری بگیران

موسوی همچنین در خصوص ثبت نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض الحسنه قرض الحسنه به مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه ای با مستمری بگیران و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و مقرر شد با اعلام آمادگی این امر اعطا شود. دوستان، انشاالله تا چند روز آینده ثبت نام فاز دوم این تسهیلات را آغاز کنیم. در ماه گذشته حداقل 40 هزار تسهیلات پرداخت شد و تلاش می کنیم در این ماه تعداد این تسهیلات را افزایش دهیم تا انشاالله بتوانیم به هدف امسال برسیم. میزان تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران تامین اجتماعی که سال گذشته 20 میلیون تومان بود، امسال افزایش یافته و به 30 میلیون تومان رسیده است.

موسوی همچنین گفت: با همکاری مراکز ارشد قرار است امسال در قالب طرح کرامت رضوی حدود 70 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شوند. سال گذشته حدود 28000 مستمری بگیر و سال قبل از آن بیش از 50000 نفر به این سفر معنوی اعزام شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این پرونده احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و استانداری این سازمان و همچنین علی اصغر بیات و محمد اسدی اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند. کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ضمن ارائه گزارشی از برنامه های رفاهی سازمان تامین اجتماعی برای مستمری بگیران از همکاری شرکت حمل و نقل ریلی رجا و شرکت رفاه گستر تامین اجتماعی در اجرای طرح کرامت رضوی قدردانی کرد. /ایلنا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا