اخبار روز سینما جهان

پخش فیلم جدید جن گیر بعد از ۵۰ سال

پس از واکنش‌های نه چندان مثبت به فیلم «جن‌گیر: مؤمن»، آخرین قسمت از این سری فیلم‌های ترسناک به کارگردانی «مایک فلاناگان» استاد سینمای وحشت، قرار است برداشتی جدید و رادیکال از این فیلم باشد. فرنچایز، و اکنون کمپانی یونیورسال این فیلم را از 13 مارس 2026 منتشر کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، استخدام فیلم «فلاناگان» در حالی اتفاق افتاد که تغییری چشمگیر در مسیر این مجموعه سینمایی به حساب می آید، زیرا تقریباً سه سال پیش اعلام شد که سه گانه جدید «جن گیر» با بودجه 400 اعلام شده است. میلیون دلاری به کارگردانی «دیوید گوردون گرین» ساخته شد، اما پس از نقدهای منفی «جن گیر: مؤمن» و 137 میلیون دلار در باکس آفیس، این پروژه متوقف شد.

نسخه اصلی «جن گیر» در سال 1973 به کارگردانی «ویلیام فریدکین» و بر اساس رمانی به همین نام نوشته «ویلیام پیتر بلتی» به سینما آمد. یکی این فیلم با فروش 441 میلیون دلاری یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما بود و به مدت 44 سال پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما بود تا اینکه رکوردش با فیلم «آن» شکسته شد. «جن گیر» در 10 رشته نامزد اسکار شد و دو جایزه دریافت کرد.

فیلم هایی که پس از نسخه اصلی «جن گیر» (1973) به سطح موفقیت خود نرسیدند. “جن گیر 2: جن گیر” در سال 1977 ساخته شد و با وجود ایفای نقش ریچارد برتون و لیندا بلر، بازیگر اصلی “جن گیر”، آن را به عنوان یکی این فیلم را یکی از بدترین فیلم های تاریخ سینما می دانند. “جن گیر 3” به کارگردانی “ویلیام پیتر بلتی” نقدهای بهتری دریافت کرد، اما هرگز با فیلم اصلی مقایسه نشد. نبود. فیلم جن گیر: آغاز سال 2004 نیز از نظر هنری و تجاری با شکست مواجه شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا