اخبار روز سینما

“نوید محمدزاده” با یک فیلم سینمایی به نمایش خانگی آمد!

فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند برای اولین بار در شبکه برنامه خانگی کلید خورد.

فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» محصول سال 1394 به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه کنندگی علی جلیلوند روی پلت فرم فیلم نت منتشر شد. این فیلم دومین ساخته سینمایی جلیلوند پس از «چرخه 19 اردیبهشت ماه» است. فیلمنامه «بدون تاریخ، بدون امضا» توسط جلیلوند به همراه علی زرنگار نوشته شده است.

این فیلم داستان یک کارمند پزشکی قانونی به نام دکتر کاوه نریمان را روایت می کند که در حین رانندگی با موتورسیکلتی که خانواده ای سوار آن بودند تصادف می کند اما هیچ اتفاقی برای آنها نمی افتد. اما در کمال تعجب فردای آن روز در پزشکی قانونی جسدی را پیدا می کند که پسر همان خانواده است و این آغاز ماجراست.

امیر آقایی، هادی تهرانی، نوید محمدزاده، سعید داخ، زکیه بهبهانی و علیرضا استادی در «بدون تاریخ» به ایفای نقش پرداخته اند.

«بدون تاریخ، بدون امضا» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت 12 جایزه سیمرغ بلورین شد که از میان آنها سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (نوید محمدزاده) و بهترین صدابرداری را از آن خود کرد.

شش نامزدی در یازدهمین جشنواره منتقدان و نویسندگان فیلم، سه نامزدی در هجدهمین جشنواره حافظ و ده نامزدی و پنج جایزه شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه در دوره 20 جشن سینمای ایران (جشن خانه سینما) از دستاوردهای ملی «بدون تاریخ، بدون امضا» به شمار می رود.

دومین فیلم بلند وحید جلیلوند برنده جوایز بین المللی متعددی از جمله دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد در بخش افق جشنواره فیلم ونیز، نامزدی بهترین بازیگر مرد در جوایز آسیا پاسیفیک و دریافت جایزه بهترین فیلمنامه شد. در جشنواره فیلم استکهلم، برنده شدن جایزه فیپرشی و جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره فیلم تسالونیکی، دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم در جشنواره فیلم لاس پالماس و دریافت جایزه کارگردانان جدید در جشنواره فیلم شیکاگو تعداد کمی از آثار بین المللی “بدون تاریخ، بدون امضا”.

«بدون تاریخ، بدون امضا» همچنین نماینده سینمای ایران در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2019 بود.

فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» توانست با فروش 4 میلیارد تومانی سومین فیلم غیر کمدی پرفروش سال 1395 شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا