پایان رایگان‌سواری دانش‌آموزان و دانشجویان در مترو؛ تمرکز بر تخفیف‌های هدفمند
شورای شهر تهران با هدف حمایت از اقشار مختلف جامعه تخفیف های قابل توجهی را برای دانش آموزان، سالمندان و افراد کم درآمد در نظر گرفته است. بر این اساس متروی رایگان دانشجویان و دانش آموزان به صورت نمادین تنها در ابتدای سال تحصیلی ارائه می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بلیت مترو و اتوبوس برای دانش آموزان، دانش آموزان و اقشار مختلف با تخفیف ارائه می شود، گفت: 50 درصد تخفیف برای دانش آموزان و 90 درصد تخفیف برای سالمندان دارای کارت کرامت. ، درصد و برای افرادی که تحت بیمه کمیته امداد و اجتماعی هستند، قیمت بلیت رایگان است.

سید جعفر تشری هاشمی در گفت وگو با ایسنا، درباره تداوم مترو و اتوبوس رایگان برای دانش آموزان در مهرماه پس از 15 روز ابتدایی این ماه، اظهار کرد: حمل و نقل رایگان در روزهای اول مهرماه که برای یک یا دو هفته در نوسان بود. گذشته سال‌ها پیش، جذب حمل‌ونقل یا کاهش سفر با خودروی شخصی، بیشتر جنبه نمادین دارد تا اقدامی استراتژیک.

وی افزود: این اقدام نمادین انجام شده و دیگر نیازی به تمدید این نسخه نیست. برای دانشجویان 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. تخفیف 90 درصدی برای سالمندان دارای کارت منزلت و نرخ بلیت رایگان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی.

هاشمی ادامه داد: همه گروه های حمایتی اینگونه از این تخفیف ها بهره می برند. فکر می کنم همین اقدام نمادین در ابتدای مهر برای این دوره کافی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهروندان می دانند پولی که برای بلیت مترو می پردازند، یعنی افرادی که تمام قیمت بلیت را پرداخت می کنند، حدود 10 درصد کل قیمت مترو فعلی است. ; اگر هزینه سرمایه را در محاسبات لحاظ کنیم، در عین حال بسیار سخت و پیچیده می شود. به این ترتیب شهروندان تنها 10 درصد از کل هزینه های سفر جاری را پرداخت می کنند و به نظر من این به خودی خود یک مدل جذاب است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما