اخبار روز سینما

پایان تلخ فرزند نازنین سینمای ایران

سلام ینی – سرویس فرهنگ و هنر: خبر درگذشت رضا داودنژاد بسیار دردناک بود، مثل درد غروب سیزدهم فروردین، درد پایان یک تعطیلات خوش و به پایان رسیدن تعطیلات.

رضا داودنژاد با سینما بزرگ شد و این اصلا چیز عجیبی نیست، او فرزند خانواده داودنژاد سینمایی ترین خانواده سینمای ایران است که هر کدام ستاره سینما و تلویزیون هستند. پدر علیرضا داوودنژاد، دایی محمدرضا داوودنژاد و خواهر زهرا داوودنژاد رضا از کارگردانان و بازیگران سینمای ایران هستند.

اگرچه شغل پدر از پسرش غنی‌تر است، رضا داودنژاد بدون شک مشهورترین و محبوب‌ترین عضو خانواده داودنژاد است. فرزند نازنین و خوش قلب سینمای ایران که چندی پیش در سوگ بسیاری از هنرمندان و مردم سوگوار شد.

ریزا داودنژاد اولین حضور جدی و رسمی خود در سینما را با فیلم «دردهای شیرین» انجام داد که او را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از هفدهمین جشنواره جهانی فیلم فجر کرد، اما ریزا از فیلم‌های پدرش راضی نبود. او فیلم مستند را تجربه کرد، در کمدی های پرفروش بازی کرد و به سینمای اجتماعی بازگشت تا با مصعب شیرین، لامینور و بیرو از یک طرف و در طرف دیگر، کارنامه ای چپ دست و تند داشته باشد.

او همچنین یک کار به یاد ماندنی در تلویزیون داشت. سه اثر مهم او «پشت کنکور»، «مینو باغچه» و «زندگی با خنده» هستند، سه اثری که رضا داودنژاد را در اذهان عمومی تثبیت کردند.

داوود نژاد بیحاشیه در تمام این سال ها در ذهن مخاطبانش تصویری از کودکی شیرین، لطیف و شریف داشت. این تصویر آنقدر ریشه دوانده بود که هیچ کس موهای سفید و فضایل او را باور نمی کرد و نمی پذیرفت و رنج را نمی پذیرفت. از بیماری

رضا رشیدپور در گفت‌وگوی تلویزیونی می‌گوید بزرگ‌ترین حسرتش این است که به دلیل سربازی نرفتن وزنش اضافه شده است و اضافه وزنی که سال‌ها همراهش بوده، روی کبدش اثر گذاشته و به بیماری‌هایی منجر شده که نیاز به کبد دارد. پیوند

با تمام این اوصاف رضا داودنژاد که تا آخرین روزهای زندگی اش در خوشی زندگی کرد، در آخرین مصاحبه خود گفت که ظرف یک هفته تا ده روز دیگر از بیمارستان ترخیص می شود و این ترخیص دیگر امکان پذیر نیست. یکی یکی از شیرین ترین و مهربان ترین فرزندان سینمای ایران پایان غم انگیزی دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا