فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس امداد و کار خاور نزدیک سازمان ملل متحد (آنروا) گفت غزه غیرقابل تشخیص است و پایانی برای جنگ در غزه متصور نیست.

به گزارش آناتولی، فیلیپ لازارینی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت فلسطینیان گفت: یک سال از حملات به اسرائیل و جنگ ویرانگر غزه می گذرد و خشونت های وحشیانه در منطقه پایانی ندارد.

او گفت که غزه به دریایی از آوار و گورستان ده ها هزار نفر از جمله کودکان تبدیل شده است و تقریباً تمام جمعیت غزه آواره شده اند.

وی با عطف به وضعیت کرانه باختری اشغالی، نسبت به تشدید خشونت ها که سال گذشته نزدیک به 700 نفر در این منطقه کشته شدند، هشدار داد و گفت که بیش از 160 نفر از کشته شدگان در این منطقه کودک بودند.

وی گفت: زندگی مدنی به طور فزاینده ای نظامی شده و فعالیت شهرک سازی به شدت در حال گسترش است.

وی گفت که لبنان آخرین قربانی درگیری های جاری در خاورمیانه است.

لازارینی گفت: غیرنظامیان بهای سنگینی در این جنگ پرداخته اند. حملات هوایی اسرائیل هزاران نفر را می کشد و زخمی می کند و صدها هزار نفر را متحمل می شود.

لیزا دوتون، مدیر امور مالی و مشارکت در دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA)، سخنرانی خود را در شورای امنیت با انتقاد شدید از دستور اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان در شمال نوار غزه آغاز کرد.

دوتون گفت: “با این دستورات، هرج و مرج مطلق بار دیگر در حالی که جهان نظاره گر است، رخ می دهد.”

وی تصمیم رژیم صهیونیستی در ممنوعیت فعالیت آنروا را محکوم کرد.

دوتون هشدار داد: «این اقدام برای ارائه کمک‌ها و خدمات حیاتی به میلیون‌ها فلسطینی در غزه و کرانه باختری فاجعه‌بار خواهد بود».

وی ادامه داد: غزه میزبان بزرگترین گروه از کودکان قطع عضو در تاریخ معاصر است. زنان سه برابر بیشتر در معرض سقط جنین و سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ در هنگام زایمان هستند. ما نه می توانیم وانمود کنیم که نمی دانیم چه خبر است و نه می توانیم بی تفاوت باشیم. به همین دلیل، ما مجدداً درخواست خود را از شورای امنیت و کشورهای عضو برای اقدام برای پایان دادن به این جنگ تکرار می کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما