اخبار روز سینما

پاسخ علیرضا قربانی به نگرانی از برگزاری کنسرت در تخت جمشید

علیرضا قربانی وی با بیان اینکه این تیم کنسرت در اولین شب کنسرت خود در تخت جمشید با مشورت کارشناسان میراث فرهنگی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب دیدن این بنای تاریخی انجام دادند، گفت:

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، علیرضا قربانی شب گذشته (19 تیرماه) در اولین کنسرت خود در تخت جمشید در پاسخ به نگرانی های کنونی مبنی بر احتمال آسیب دیدن این بنای تاریخی گفت: با وجود همه سختی ها و مشکلات، میزبان شما در اینجا ما تاریخی هستیم. اجرای کنسرت در تخت جمشید سختی هایی دارد، اما به همت بسیاری از بزرگان ما و کسانی که دلشان برای فرهنگ و هنر این سرزمین ها می تپد، توانستیم با اولین اجرای این شب در جمع شما باشیم.

وی ادامه داد: از شما و همه مردم سرزمینمان تشکر می کنیم که از این برنامه حمایت کردند و ما را انتخاب کردند. حضور شما را در این مکان ارزشمند و در مهد تمدن بشری استقبال می کنم. بسیار خوشحالیم که در خدمت شما هستیم و می توانیم موسیقی پخش کنیم. فراموش نکنیم که اینجا محل ثبت دومین اثر تاریخی، بسیار قدیمی و ارزشمند در یونسکو است. یکی این بنا یکی از با ارزش ترین بناهای تاریخی جهان به حساب می آید. به دور از تمجید و اغراق، وظیفه و دغدغه هر یک از ما به عنوان فرزندان این سرزمین ها حفاظت و حراست از این سرزمین ها و فکر امنیت آن ها در همه حال است.

این هنرمند موسیقی ایرانی همچنین اعتراف کرد: از روز اولی که تصمیم به اجرای این برنامه گرفتیم با کارشناسان زیادی که از مجرب ترین کارشناسان میراث فرهنگی هستند و به صورت مستقل کار می کنند، سعی کردیم هماهنگی های لازم را حتی به اندازه یک سر سوزن انجام دهیم. بیایید به بنیادی که از اجدادمان به ما رسیده است، منفی نگری را نسبت دهیم. ما موظف و محکوم هستیم که از این اثر با پوست، گوشت و استخوان خود محافظت کنیم. ما سعی کردیم مشکلی برای او ایجاد نکنیم و همانطور که می بینید تمام تلاشمان این بود که به محل و بنا نزدیک نباشیم و همه سیستم های صوتی پشت این بنای تاریخی بود. از همه کسانی که با ما تماس گرفتند و ابراز محبت کردند با نگرانی در مورد حفظ این بنا کمال تشکر را داریم و تیم تلاش کرده است تا به نگرانی آنها پاسخ دهد.

قربانی همچنین گفت: به نظر می رسد اگر این حرکت ادامه پیدا کند، با رفتار، اعمالمان، عملکردمان احساس می کنیم که قلب و روحمان برای این مکان می تپد و می خواهیم این مکان که از افتخارات ماست. ما از فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله خود به ارث برده ایم تا بتوانیم با در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و با در نظر گرفتن مسائل امنیتی در نقاط مختلف کشور چنین برنامه هایی را برگزار کنیم تمام توجه ما این است که به این مکان ها توجه بیشتری داشته باشیم و از آنها نگهداری کنیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا