دانستنی ها

پاسخ به چند سوال دشوار؛ چرا گلودرد ظاهر می شود، چرا جوش های سرسیاه ظاهر می شوند و چرا باسن خارش می کند؟

بعد- چرا بعد از غذا خوردن گلویمان درد می کند؟ گلودرد معمولاً به دلیل بلعیدن هوای زیاد هنگام غذا خوردن و نوشیدن خیلی سریع یا صحبت کردن هنگام غذا خوردن ایجاد می شود. علاوه بر این، نوشیدنی‌های گازدار وقتی خیلی سریع مصرف می‌شوند، به ترشح گاز در معده ادامه می‌دهند و ممکن است باعث گلودرد شوند.

به گزارش سان؛ چه چیزی باعث گزگز و خوابیدن بدن ما می شود؟ سوزن سوزن شدن و بی حسی از نظر فنی به عنوان پارستزی شناخته می شود و زمانی رخ می دهد که اعصاب ناحیه آسیب دیده به درستی کار نمی کنند. اگر جریان خون از طریق فشار یا ضربه به اندام نرسد، پارستزی ممکن است رخ دهد.

چرا پاهای من اینقدر عرق می کند؟

پاها نسبت به اندازه خود غدد عرق بیشتری نسبت به سایر قسمت های بدن ما دارند که می تواند منجر به مرطوب شدن کف پا و بوی بدن شود. بنابراین، پس از ورزش، باید پاهای خود را بشویید و جوراب خود را تعویض کنید.

چرا معده من مدام غرغر می کند؟

رسماً به این حالت بوربوریگمی می گویند که به معنای صدای غرش در شکم ناشی از حرکت گاز در روده است. برخی صداها که از معده می آیند، به خصوص در هنگام گرسنگی طبیعی هستند. چای نعناع ممکن است به کاهش آن کمک کند. با این حال، این صدا را می توان نشانه ای از بیماری دانست، به خصوص اگر همراه با درد یا تغییر عادات روده باشد.

چرا باسن خارش می کند؟

این یک پدیده بسیار رایج است. اگر خارش مداوم لگن دارید، می توانید به پزشک مراجعه کنید، اما معمولاً می توان آن را به راحتی در خانه درمان کرد. می‌توانید با پوشیدن لباس‌های نخی گشاد، خارش لگن را کاهش دهید. همچنین برای کاهش خارش باسن، تنها پس از اجابت مزاج، باسن خود را با آب بشویید.

چرا گوش هایم بسته است؟

گرفتگی گوش، که معمولاً هنگام پرواز یا شنا تجربه می شود، زمانی احساس می شود که اختلاف فشار در پرده گوش وجود داشته باشد. وزوز گوش زمانی اتفاق می‌افتد که هوا وارد آن می‌شود و فشار را که معمولاً ناشی از خمیازه کشیدن یا جویدن است، برابر می‌کند.

چرا مفاصل من صدا ایجاد می کنند؟

ترک های زانو و مفاصل معمولا بی ضرر هستند. صداهای مفصلی نیز ممکن است به عنوان ترک خوردن مفاصل ایجاد شود. یک افسانه قدیمی وجود دارد که می گوید شکستن بند انگشتان می تواند آنها را ملتهب کند یا منجر به آرتروز شود. مانند بسیاری از داستان های قدیمی، این یک باور نادرست است. شکستگی مفاصل انگشتان هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و کاملا طبیعی است و طی یک فرآیند علمی به نام کاویتاسیون اتفاق می افتد. مایع مفصلی به طور طبیعی حباب های نیتروژن را در طول زمان تولید می کند زیرا مایع سینوویال به عنوان روان کننده برای آنها عمل می کند. این تاول ها می توانند در فضاهای مفصلی جمع شوند و باعث سفت شدن مفصل شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، می‌توانید به معنای واقعی کلمه اتصال را بشکنید تا آن را شل کنید و گاز را از حباب‌های آن آزاد کنید. این کاویتاسیون است.

چرا پاهای من همیشه سرد است؟

شایع ترین علت سردی پا گردش خون ضعیف است. در هوای سرد، بدن ممکن است جریان خون را از پوست منحرف کند تا از اتلاف گرما جلوگیری کند و اندام های حیاتی را در دمای طبیعی نگه دارد. در همین حال، اندام هایی مانند پا در معرض خطر بیشتری از دست دادن گرما هستند. برای جلوگیری از این حالت، سعی کنید پاهای خود را گرم نگه دارید یا حرکت دهید.

چرا دید من در عصر بدتر می شود؟

دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله خستگی چشم و کاهش نور. سلول های بخشی از چشم که مسئول شفاف ترین دید هستند از مخروط ها تشکیل شده اند. مخروط‌ها می‌توانند رنگ‌ها را ببینند، اما حساسیت کمتری به نور دارند، بنابراین در سطوح کم نور موثر نیستند. برای تشخیص مشکلات مربوط به بینایی به چشم پزشک مراجعه کنید.

چرا گرفتگی عضلات را تجربه می کنم؟

این اسپاسم عضلانی کوتاه مدت می تواند دردناک باشد. گرفتگی عضلانی زمانی که بدن شما کم آب است، زمانی که زیاد ورزش می کنید یا زمانی که وضعیت بدن خود را به اندازه کافی تغییر نمی دهید، شایع تر است. حرکات کششی و ماساژ می تواند به این امر کمک کند.

چرا سوء هاضمه دارم؟

معمولاً به دلیل تحریک اسید معده در پوشش معده یا گلو ایجاد می شود. سوء هاضمه می تواند با غذاهای اسیدی، چرب یا تند، سیگار کشیدن، اضافه وزن، استرس و برخی داروها مانند ایبوپروفن بدتر شود.

چرا پوست من در سرما خارش می کند؟

هوای سرد و خشک در زمستان می تواند تمام رطوبت پوست شما را بمکد و پوست شما را خشک و زبر کند و باعث خارش شما شود. چرب نگه داشتن پوست با کرم می تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

چرا وقتی سریع بلند می شوم احساس سرگیجه می کنم؟

هنگام ایستادن، عروق خونی باید کمی منقبض شوند تا فشار را حفظ کنند. اگر این پاسخ اندکی به تعویق بیفتد، افت کوتاه مدت می تواند باعث سرگیجه یا حتی غش شود. برای جلوگیری از این وضعیت، باید به آرامی و با دقت موقعیت خود را تغییر دهید. علائم طولانی مدت باید توسط پزشک عمومی بررسی شود.

نقاط سیاه در دید من چیست؟

با افزایش سن، ماده ژله مانند داخل چشم مایع شده و جمع می شود. این می‌تواند باعث شود که رشته‌های کلاژن میکروسکوپی به هم بچسبند و سایه‌هایی مانند اجسام شناور روی شبکیه شما ایجاد کنند. اگر بینایی خود را از دست دادید، به پزشک مراجعه کنید.

چرا چشمام اشک میریزه؟

اشکی که از چشمان شما سرازیر می شود با از بین بردن مواد محرک و تمیز نگه داشتن چشم از این اندام مهم محافظت می کند. آبریزش چشم ها می تواند ناشی از آلرژی، هوای سرد و خشک زمستانی یا کاهش زهکشی مانند مسدود شدن مجاری اشک باشد.

چرا بیرون از خانه سرفه می کنم؟

این سرفه معمولاً در اثر تنفس هوای سرد و خشک زمستانی ایجاد می شود. سرفه یک پاسخ طبیعی به هر گونه تحریک در دستگاه تنفسی فوقانی ما است.

چرا صدای پس‌زمینه فعلی را نمی‌شنوم؟

گوش ها صدا را به سیگنال های عصبی تبدیل می کنند، سپس مغز ما انتخاب می کند که به کدام صداها توجه کند و کدام را نادیده بگیرد. هر چه صدای پس زمینه بلندتر باشد، انجام این کار سخت تر است. برای مثال، وقتی افراد شنوایی خود را از دست می دهند، با افزایش سن، عملکرد خوب برای آنها دشوارتر می شود.

چرا ناخن های پا زرد می شوند؟

تغییر رنگ ناخوشایند ناخن معمولاً به دلیل عفونت قارچی خفیف ایجاد می شود و ممکن است با ضخیم شدن، پوسته پوسته شدن یا لکه های سفید همراه باشد.

چرا پوست سرم در شب خارش می کند؟

خارش پوست سر در شب ممکن است به دلیل بیماری های پوستی مانند اگزما یا شوره سر، آلرژی، التهاب یا تغییرات هورمونی ایجاد شود. از آنجایی که در شب چیزهای کمتری وجود دارد که حواس ما را پرت کند، اغلب در شب متوجه چیزهایی می شویم که در روز متوجه آن ها نمی شویم.

چرا دستام ضعیف میشه؟

سن شایع ترین عامل موثر در این بیماری است که معمولاً بعد از 65 سالگی به دلیل از دست دادن عضله و آرتروز رخ می دهد. ضعف دست در سنین پایین ممکن است نشان دهنده مشکلی باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

چرا وقتی نخ دندان می کشم لثه هایم خونریزی می کند؟

خونریزی لثه در مراحل اولیه نخ دندان کشیدن طبیعی است و نشانه آن است که باید به طور منظم نخ دندان بکشید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا