اخبار روز

پاسخ به سوالات متداول بیمه تکمیلی مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از طریق بیمه ملت (+ جدول حدود تعهدات)

  • چگونه می توانم برای بیمه اضافی ثبت نام یا لغو کنم؟

کلیه مستمری بگیران و شاغلان می توانند به پایگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی مراجعه کنند www.sabasrm.ir (مزایای بیمه – بیمه تکمیلی درمان – ثبت نام و حذف بیمه تکمیلی) درخواست ثبت نام یا انصراف از بیمه تکمیلی (افرادی که سال گذشته بیمه تکمیلی داشتند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند)

  • قرارداد بیمه درمانی اضافی چه زمانی شروع و پایان می یابد؟

شروع و پایان قرارداد 1403 از اول ژانویه 1403 تا نیمه شب 30 دسامبر 1403 است.

  • چند نفر از اعضای خانواده را می توان بیمه کرد؟

همسر یا همسر دائم مردان بازنشسته و از کار افتاده.

فرزندان و نوه های ذکور به شرط شاغل نبودن تا سن 22 سالگی برای دانشجویان با ارائه گواهی کار تا سن 25 سالگی.

فرزندان و نوه های اناث مشروط بر اینکه همسر نداشته باشند و شاغل نباشند (اولاد در مفهوم این قرارداد افرادی هستند که پدرشان دیگر در قید حیات نیست و قانوناً تحت تکفل مستمری بگیر اصلی مرد هستند).

فرزندان و نوه های معلول ذهنی یا جسمی که با ارائه گواهی مددکاری اجتماعی (ناتوانی شدید و متوسط) یا گواهی پزشکی معتبر از کار افتاده اند.

شوهر و فرزندان از کار افتاده و از کار افتاده دائم مستمری بگیران با ارائه مدارک پشتیبان از مراجع ذیربط

فرزندان مستمری بگیران بدون همسر با ارائه مدرکی از مراجع ذیربط مبنی بر برخورداری کودک از نفقه.

والدین مستمری بگیران و بستگان معلول (زن و مرد).

  • فرانشیز به چه معناست و در قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری چقدر است؟؟

فرانشیز بخشی از خسارتی است که شخص بیمه شده مسئول پرداخت آن است. این فرانشیز در صورتی اعمال می شود که خسارت وارده رایگان باشد و مبلغی از سوی بیمه پایه برای این خسارت پرداخت نشده باشد و مبلغ فرانشیز در قرارداد صندوق تعیین شده است و لازم به ذکر است که حق الزحمه آن بیمه گر پایه نباید کمتر از مبلغ فرانشیز باشد. در این صورت ما به التفاوت تا مبلغ فرانشیز پرداخت خواهیم کرد.

  • منظور از بیمه پایه چیست؟

بیمه های پایه شامل تامین اجتماعی، بیمه درمانی و نیروهای مسلح است.

  • طرفین قرارداد بیمه ملت چه کسانی هستند؟

بیمه شدگان معتبر می توانند با این آدرس تماس بگیرند https://darman.mellatyar.app/ مشاهده لیست تمامی طرفین قرارداد بیمه ملت در کشور.

  • نحوه دریافت خدمات در مراکز درمانی طرف قرارداد چگونه است؟

کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ملت می توانند به صورت آنلاین برای بیماران جدی معرفی نامه صادر کنند و مراجعه بیمه شده به دفاتر یا شعب بیمه ملت برای اخذ معرفی نامه ضروری نیست.

  • آیا امکان مشاهده خسارات ثبت شده به صورت الکترونیکی وجود دارد؟

بیمه شدگان معتبر می توانند با این آدرس تماس بگیرند http://hs.mellatyar.app/ و پس از ورود به حساب کاربری خود، می توانید مطالبات ثبت شده برای خود و بستگان خود را در قسمت “سوابق پزشکی” مشاهده کنید (در صورتی که بیمه شده هنوز حساب کاربری نداشته باشد، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کند)

  • چه بیماری هایی شامل بیماری های خاص می شود؟

تالاسمی، ماژور، هموفیلی، دیالیز مزمن، ام اس، پارکینسون، بیماری آلزایمر، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند ریه، پیوند مغز استخوان، پیوند قلب، بیماری‌های ضعف اعصاب و عضلانی، بیماری‌های خودایمنی، پسوریازیس، نوروپاتی، انواع بدخیمی‌ها (سرطان) ). ، پیش سرطانی) و دیابت مطابق با دستورالعمل های بیمه پایه

  • ثبت نام چگونه انجام می شود و برای ثبت نام یک بیمار خاص چه مدارکی لازم است؟

بیمه شدگان شناخته شده ای که از بیماری خاص رنج می برند می توانند فرم «بیماری خاص» را از شعب بیمه ملت تهیه و پس از تکمیل آن توسط پزشک معالج، با در دست داشتن مدارک بیماری به پزشک مورد اعتماد ملت مراجعه کنند. پس از تایید آنها پرونده تشکیل دهید. این کار برای بیمار انجام می شود.

  • آیا هزینه های داروهای خارجی پوشش داده می شود؟

هزینه داروهای خارجی (برای بیماران خاص) در صورت تجویز پزشک متخصص قابل پوشش است.

  • هزینه های داروهای مکمل چگونه پرداخت می شود؟

هزینه داروی مکمل برای بیماران خاص در صورت تجویز پزشک متخصص و تایید پزشک مشمول بیمه از حداکثر مبلغ داروی مکمل (کل مبلغ 30.000.000 ریال در مدت قرارداد) قابل پرداخت است.

  • آیا مراجعه به پزشک معتمد بیمه ملت قبل از درمان ضروری است؟

فقط برای این نوع بیماری ها باید قبل از پذیرش بیمار از بیمه ملت تاییدیه بگیرید: کورتاژ، فتق شکمی، فتق ناف، بلفاروپلاستی، استرابیسم (انحراف چشم)، جراحی سینوس، سپتوپلاستی، جراحی دیسک بین مهره ای و آرتروسکوپی مفاصل، فتق مهره ها، عمل های آستین و بای پس، انواع شکستگی ها، بیماری های عصبی و روانی.

  • آیا هزینه های درمان در خارج از کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

بله هزینه های درمانی انجام شده در خارج از کشور در صورت تایید مدارک پزشکی توسط کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه طبق شرایط قرارداد قابل محاسبه و پرداخت می باشد.

  • هزینه آمبولانس چگونه پرداخت می شود؟

پرداخت هزینه آمبولانس مشروط به بستری بیمه شده در مراکز درمانی و یا انتقال بیمار (در زمان بستری) به سایر مراکز تشخیصی و درمانی طبق دستور پزشک.

  • تعهدات در قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری چیست؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا