دانستنی ها

پاستیل های آینده دشمن سلامتی هستند

قطره دم، یکی این غذا در شکل ها و طعم های مختلف در بازار موجود است و یکی از محبوب ترین غذاها برای افراد در هر سنی به خصوص کودکان است.

به گزارش همشهری، بسیاری از والدین، پاستیل را یک غذای بسیار مفید برای کودکان خود می دانند و هر روز آن را در اختیار فرزندان خود قرار می دهند و دلیل آن هم این است که این غذای خوشمزه حاوی ژلاتین و پروتئین بالا بوده و برای تقویت استخوان ها و رشد استخوان ها مناسب است. کودک.

دلیل دیگر این است که بچه ها عاشق این غذا هستند و با اشتها آن را می خورند، اما ساختار پروتئینی گوشت و مرغ را دوست ندارند و با اکراه آن را می خورند.

با این ادعاها، بسیاری از والدین از قرص های پاستیل در وعده های غذایی کودکان خود استفاده می کنند و فکر می کنند که این غذاها مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن فرزندانشان را تامین می کنند. البته این غذا نزد برخی بزرگسالان نیز محبوب است. می تواند برای سلامتی کاملا مضر باشد زیرا نکات مثبت پاستیل به نقاط منفی آن اضافه می شود.

1. قند بالا

2. کالری بیش از حد

3. ذات

4. رنگ های مصنوعی

عوارض قرص های پاستیل

1. آسیب به دندان ها

2. افزایش وزن و چاقی

3. بی اشتهایی در برخی از کودکان

4. ناراحتی معده

5. آسیب کبدی

6. پیدایش حساسیت و آلرژی

درباره ژلاتین

ژلاتین ماده ای بی بو، بی مزه، شیرین و روغنی است که از پروتئین تشکیل شده و از کلاژن یا پوست و استخوان حیواناتی مانند گاو به دست می آید.

بسیاری از مردم فکر می کنند که ژلاتین موجود در پاستیل کلسیم بدن را تامین می کند، اما حقیقت این است که ژلاتین موجود در پاستیل تنها پروتئین حیوانی است که ارزش غذایی بسیار کمی دارد و نمی تواند کلسیم مورد نیاز استخوان ها را تولید و تامین کند.

علاوه بر این، ترکیب ژلاتین موجود در پاستیل باعث چسبیدن این غذا به مخاط دهان و دندان می شود و باعث پوسیدگی دندان می شود.

علاوه بر این، به گفته متخصصان تغذیه، این غذا دشمن جگر کودک است و مصرف زیاد آن می تواند باعث بیش فعالی و تغییرات ذهنی در کودکان شود. دلیل این امر رنگ های شیمیایی است که در تهیه قرص ها استفاده می شود.

نظرات طرفداران پاستل

خاصیت ضد التهابی دارد و درد مفاصل را کاهش می دهد.

به دلیل وجود ژلاتین از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

اگر دارای پروانه بهره برداری و ساخت و پروانه استاندارد وزارت بهداشت باشد سلامت انسان را به خطر نمی اندازد.

دکتر. مریم مظهریون- متخصص تغذیه و رژیم درمانی/عضو انجمن علوم تغذیه

ژلاتین و پروتئین موجود در لوزی برای بدن کافی نیست.

اگر پروتئین بالایی داشت، ورزشکاران قطعا آن را در رژیم غذایی خود قرار می دادند.

مطمئنا مضرات پاستیل بسیار بیشتر از فواید آن است. رنگ های مصنوعی، طعم های مصنوعی، قند بالا و کالری بالا در این غذا باعث تشدید بار آسیب می شود. به خصوص برای کودکان.

پرواز

نوع پروتئين موجود در پاستيل ها و ژله ها نسبت به پروتئين گوشت، شير و تخم مرغ بسيار كمتر است و در عين حال برخلاف تصور عموم، ارزش غذايي آن نيز بسيار پايين است. بنابراین هرگز نباید پاستیل جایگزین وعده های غذایی کودک شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا